متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

انجام مراقبت های قبل از عمل بینی

مراقبت های قبل از عمل بینی و تاثیر آن بر روی نتیجه عمل

اکنون که علم پزشکی و روش‌های جراحی زیبایی تا حد زیادی پیشرفت کرده است، افراد بسیاری متقاضی تغییر فرم و حالت بینی خود هستند. جراحی زیبایی بینی یکی از روش‌های نوین و پرطرفدار برای رفع نواقص بینی است. البته که همه افراد به دنبال زیبایی نیستند و در برخی مواقع این عمل تنها با هدف درمانی همانند رفع پولیپ یا انحراف بینی انجام می‌شود. به هر حال شما به عنوان یک فرد متقاضی این عمل باید مراقبت های قبل از عمل بینی را جدی بگیرید؛ زیرا این مراقبت‌ها بر روی نتیجه عمل شما تاثیر مستقیم دارند. در صورتی که با مراقبت‌ها و نکات قبل از جراحی بینی آشنا نیستید، می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

ملاقات با پزشک یکی از اصلی‌ترین مراقبت های قبل از عمل بینی

توجه داشته باشید مراقبت های قبل از عمل بینی تنها به معنای عدم مصرف برخی از داروهای خاص نیست. بدون شک شما باید عوامل و موارد مهم دیگری را نیز در نظر بگیرید. یکی از اصلی‌ترین مراحل قبل از انجام جراحی زیبایی بینی، پیدا کردن یک پزشک متخصص و حرفه‌ای است.

با بررسی تجربه و سابقه پزشک و با در نظر گرفتن عکس‌های قبل و بعد بیماران او می‌توانید از کیفیت عمل جراحی این پزشک مطمئن شوید. در ادامه باید از توقع و انتظار خود با پزشک متخصص صحبت کنید. به طور حتم بعد از جراحی نتیجه آن می‌تواند شما را خوشحال یا ناراحت کند، بنابراین باید از نظر روحی برای موفقیت یا شکست این عمل آماده باشید.

فراموش نکنید، فاکتورهای دلخواه خود را در اختیار پزشک مورد نظر بگذارید و از او کمک و راهنمایی بگیرید. در نهایت با توجه به خواسته قلبی خود و توصیه‌های جراح متخصص می‌توانید تصمیم قاطعی بگیرید و آن را به مرحله اجرا درآورید. از این رو ملاقات با پزشک و مشورت کردن با او را جزء اولین آمادگی‌ها در نظر بگیرید.

اهمیت مشاوره قبل از عمل بینی

اهمیت مراقبت های قبل از عمل بینی

بعد از اینکه پزشک متخصص خود را پیدا کردید، باید بهترین و کامل‌ترین مشاوره را از او دریافت کنید. طی جلسه مشاوره پزشک متخصص متوجه می‌شود که شما تا چه حدی برای انجام این عمل گزینه مناسبی هستید و اطلاعات کاملی در مورد عمل جراحی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ضمن طی جلسات مشاوره پزشک متخصص بیماری‌های قبلی شما را بررسی می‌کند و از سابقه پزشکی و بیماری شما مطلع می‌شود. در این صورت اگر به روند درمانی خاصی نیاز داشته باشید، آن فرآیند را برای شما در نظر می‌گیرد. همچنین جراحی‌هایی که پیش‌تر انجام داده‌اید یکی دیگر از مسائل مهمی است که پزشک متخصص باید از آن آگاه باشد.

در صورتی وجود هر نوع حساسیت دارویی باید در جلسات مشاوره این حساسیت‌ها را با پزشک جراح خود در میان بگذارید. در نهایت اینکه جلسه مشاوره برای آشنایی شما با متخصص انجام می‌شود و در طول این جلسات شما می‌توانید هدف خود از عمل را برای متخصص جراح توضیح دهید.

آماده شدن قبل از جراحی بینی

علاوه بر موارد و آمادگی‌هایی که در بالا ذکر شد، شما باید به مراقبت های قبل از عمل بینی توجه کنید و آنها را دست کم نگیرید. برای مثال قبل از جراحی لباس گشاد یا دکمه‌دار بپوشید که بعد از جراحی و ترخیص، بینی شما به هنگام تعویض لباس اذیت نشود.

افرادی که مراقبت های قبل از عمل بینی را به خوبی رعایت کنند در طول دوره ریکاوری خود حس بهترین دارند و نتیجه رضایت‌بخش‌تری از عمل بینی خود دریافت می‌کنند. بهتر است اتاق یا فضای خاصی را برای استراحت کردن بعد از رینوپلاستی برای خود در نظر بگیرید.

داروهای تجویزشده توسط پزشک بعد از جراحی شما را خواب آلوده می‌کند، از این رو داشتن یک محل آماده و نرم برای استراحت بعد از عمل بسیار کارآمد و ضروری است. به زبان ساده اصلی‌ترین آمادگی قبل از عمل در نظر گرفتن محل مناسب برای پشت سرگذاشتن دوره ریکاوری و استراحت خواهد بود.

اصلی‌ترین مراقبت های قبل از عمل بینی

اولین قدم شما برای انجام جراحی بینی، مراجعه به مطب پزشک متخصص و جراح است. در ادامه این متخصص با بررسی وضعیت بینی شما و معاینه کلی آن تصمیم می‌گیرد که کدام روش عمل جراحی برای شما مناسب است. برای مثال اگر بینی شما گوشتی باشد روش متفاوتی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

به عبارت دیگر جراحی بینی‌های استخوانی با بینی‌های گوشتی فرق دارد. همچنین شما باید با پزشک خود صحبت کنید و او را از عمل دلخواه بینی خود آگاه کنید، برای مثال توضیح دهید که عمل فانتزی، نیمه فانتزی یا طبیعی مورد پسند شما است.

از این رو طبق از انجام رینوپلاستی باید با یک پزشک حرفه‌ای مشورت کنید و سپس از کسب اطلاعات کافی و با در نظر گرفتن مراقبت های قبل از عمل بینی برای این جراحی زیبایی آماده شوید. برخی از ابتدایی‌ترین آمادگی‌ها عبارت هستند از:

  • خودداری از مصرف داروهای التهاب زا همانند آسپرین
  • خودداری از مصرف سیگار و سایر دخانیات (حداقل 2 هفته قبل از جراحی نباید سیگار بکشید)
  • تنها به مطب دکتر مراجعه نکنید (بعد از جراحی شما توانایی رانندگی ندارید و بهتر است شخصی همراه شما باشد تا مراحل بعد از عمل را برای شما انجام دهد)
  • داروهای تجویزشده پزشک جراح را طبق دستورالعمل او مصرف کنید
  • روز جراحی حمام بروید (به طور معمول 3 الی 4 روز بعد از جراحی نباید دوش بگیرید؛ زیرا گچ بینی شما نباید خیس شود. در صورتی که گچ خیس شود فرم بینی شما تغییر می‌کند)
  • آماده کردن کیسه‌های یخ به منظور مصرف کردن بعد عمل بینی
  • قبل از انجام جراحی بینی با دهان باز نفس کشیدن را تمرین کنید. (طی روزهای اولیه بعد از عمل جراحی سوراخ بینی شما دچار گرفتگی است و نمی‌توانید به خوبی نفس بکشید.)

بایدهای قبل از عمل بینی

تاثیر مراقبت های قبل از عمل بینی

شما قبل از عمل خود کار سختی نباید انجام دهید، تنها وظیفه اصلی شما در نظر گرفتن محل مناسبی برای ریکاوری و استراحت است. همچنین باید به مراقبت های قبل از عمل بینی نیز توجه و از آنها پیروی کنید. علاوه بر مسائل ذکر شده در بخش‌های قبلی شما باید:

  • با یکی از دوستان و اعضای خانواده خود هماهنگ کنید که در روز جراحی کنار شما باشد.
  • آموزش‌های لازم برای نگه‌داری از شما بعد از عمل بینی را در اختیار همراه خود قرار دهید.
  • شب قبل از جراحی حداقل 8 ساعت بخوابید.
  • در طول روز قبل از جراحی چرت بزنید.
  • به بدن خود استراحت بدهید.
  • فعالیت‌های سبک داشته باشید.
  • روز قبل از جراحی صورت خود را چند باری بشویید تا لایه‌های مرده پوست شما به طور کامل برداشته شوند.
  • از یک مرطوب‌کننده معمولی و ملایم استفاده کنید.
  • دندان‌های خود را مسواک بزنید.
  • میوه و تنقلات سالم بخورید.
  • غذای مقوی و سالم بخورید.

نبایدهای قبل از عمل بینی

اکنون که با بایدها و مراقبت های قبل از عمل بینی تاحدودی آشنا شدید، نوبت به نبایدهای قبل از این جراحی می‌رسد. شما قبل از عمل جراحی خود با رژیم غذایی مشخصی داشته باشید و هر خوراکی را نخورید. البته که قبل از عمل بینی با محدودیت‌های مختلفی روبرو خواهید بود. شما قبل از جراحی بینی خود نباید:

  • الکل بنوشید.
  • سیگار بکشید.
  • آسپرین مصرف کنید.
  • کرم‌های سنگین و خاص استفاده کنید.
  • برای تایم طولانی مقابل نور خورشید باستید.
  • نیمه شب جراحی خوراکی بخورید.
  • نیمه شب جراحی نوشیدنی‌های غیر طبیعی و طبیعی بنوشید.
  • استرس و اضطراب به دل خود راه دهید.

آزمایش‌های قبل از عمل بینی

در جلسات اولیه و مشاوره با پزشک متخصص، علاوه بر پشت سرگذاشتن معاینه‌های مختلف، شما باید برخی از آزمایش‌های ضروری قبل از عمل را انجام دهید. این آزمایش‌ها به طور معمول در تمام مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی یکسان هستند اما برخی آنها از با توجه به شرایط بیمار متفاوت خواهند بود.

متخصص جراح باید قبل از انجام عمل رینوپلاستی انعقاد خون بیمار را مورد آزمایش قرار دهد. وضعیت جسمانی و سلامتی فرد بیمار قبل از جراحی باید توسط پزشک جراح مورد بررسی‌ دقیق قرار بگیرد. در ادامه این مسیر پزشک متخصص طبق شرایط سلامت بیمار داروها و آزمایش‌هایی را تجویز می‌کند. به خاطر داشته باشید انجام این آزمایش‌ها نیز جزء آمادگی‌های قبل از عمل بینی محسوب می‌شود. برخی از این آزمایش‌ها عبارت هستند از:

  • آزمایش تشخیص عدم بارداری برای بانوان
  • آزمایش‌های مربوط به وجود مشکل انعقاد خون
  • آزمایش قند خون به صورت ناشتا
  • آزمایش HIV
  • تست HBsAG
  • تست HCV Ab

به جز آزمایش‌های ذکرشده شما باید یک سری از اقدامات مهم را زیر نظر پزشک جراح خود انجام دهید. برای مثال پزشک جراح باید از انحراف دقیق بینی شما و وضعیت گرفتگی آن باخبر شود تا بتواند بهترین روش عمل را برای شما انجام دهد. همچنین نوع ضربان قلب شما نیز به هنگام عمل جراحی مهم است. پس انجام اقدامات زیر نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود:

  • انجام سی تی اسکن
  • انجام نوار قلب
  • عکس‌برداری از قفسه سینه

پریود بودن قبل از عمل بینی بر روی روند جراحی تاثیرگذار است؟

توجه به مراقبت های قبل از عمل بینی

با توجه به تحقیقات انجام شده، خوشبختانه پریود بودن در زمان انجام جراحی بینی هیچ تاثیری بر روی روند جراحی ندارد، اما برای راحتی بیشتر بیمار بهتر است این عمل جراحی در زمانی انجام شود که فرد متقاضی در دوره عادت ماهانه خود به سر نمی‌برد.

در طول دوره عادت ماهانه تاثیرات هورمونی بر روی بدن بیمار زیاد است بنابراین این امکان وجود دارد که تورم یا گرفتگی‌های بعد از عمل بیشتر شود. به عبارت دیگر اگر در زمان انجام عمل جراحی پریود باشید، ممکن است روند بهبود شما طول بکشد و یا ناراحتی‌های بیشتری را تجربه کنید.

برای تشخیص زمان درست عمل جراحی توصیه می‌کنیم از پزشک متخصص و جراح خود کمک و راهنمایی بگیرید. به طور حتم متخصص جراح براساس وضعیت جسمانی شما می‌تواند بهترین زمان را برای انجام جراحی عمل زیبایی بینی در نظر بگیرد.

آیا توجه به مراقبت های قبل از عمل بینی بر روی نتیجه آن تاثیر دارد؟

پاسخ کوتاه به این پرسش بله است. در صورتی که شما مراقبت های قبل از عمل بینی را جدی بگیرید، بدون شک نتیجه جراحی بینی شما دلخواهتان خواهد بود و با دردسرهای کمتری روبرو می‌شوید. این مراقبت‌ها به شما کمک می‌کند تا تمام خیلی زودتر بهبود پیدا کنید و در طول عمل جراحی نیز با موانعی روبرو نشوید.

از این رو مراقبت های قبل از عمل جراحی را همیشه مهم تلقی کنید و طبق توصیه‌ها و دستور العمل پزشک جراح خود پیش بروید. در صورت بی‌توجهی به این مراقبت‌ها به طور حتم دوره ریکاوری و نقاهت شما سخت و طولانی‌تر از حد انتظار خواهد بود.

انتخاب بهترین متخصص جراح برای عمل بینی

گذشته از تمام نکات، مراقبت‌ها و آمادگی‌هایی که در این راهنما ذکر کردیم، شما باید در انتخاب جراح بینی نیز دقت زیادی به خرج دهید. تخصص، تجربه و تبحر متخصص جراح در نتیجه عمل بینی شما تاثیرگذار است. در ضمن جراح برخی از خاص‌ترین توصیه‌های پزشکی قبل از جراحی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هر چه برای انتخاب جراح دلخواه خود زمان بیشتری صرف کنید، به طور حتم متخصص مجرب‌تری را پیدا خواهید کرد که می‌تواند عمل بینی شما را به نحو احسن انجام دهد.

سخن آخر

در این راهنما اطلاعات کاملی از بایدها و نبایدهای قبل از عمل جراحی در اختیار شما گذاشتیم. همچنین توضیح دادیم که قبل از عمل بینی خود باید چه مراقبت‌هایی را پشت سر بگذارید و به چه نکاتی توجه کنید. اگر یکی از بهترین مطب‌ها و کلینیک‌های جراحی زیبایی را بیابید، به طور حتم اطلاعات کامل‌تری در مورد نحوه عمل و مراقبت‌های قبل از آن به دست می‌آورید.

مطب دکتر جلالی نیز یکی از همین کلینیک‌های جراحی زیبایی است که خدمات مختلفی را در حوزه زیبایی برای متقاضیان محترم فراهم می‌کند. بدین ترتیب شما نیز با مراجعه به مطب این پزشک متخصص می‌توانید اطلاعات کامل‌تری از مراقبت های قبل از عمل بینی به دست آورید.  

بیشتر بخوانید...

اهمیت تغذیه بعد از عمل بینی

اهمیت تغذیه بعد از عمل بینی

  رینوپلاستی یک عمل جراحی برای بهبود ساختار  بینی، زیبایی صورت و تنفس بهتر است. رینوپلاستی اغلب با نام جراحی بینی نیز خوانده می‌شود و مزایای زیادی به همراه دارد. عوامل زیادی در موفقیت جراحی بینی نقش دارند که از جمله آنها می‌توان به مراقبت‌های قبل از عمل بینی، کیفیت

توضیحات بیشتر »
تامپون چیست و چه زمانی می‌توان آن را خارج کرد؟

تامپون بینی چیست و چه زمانی می‌توان آن را خارج کرد؟

در گذشته تامپون بینی در طول جراحی بینی و سینوس‌ها استفاده می‌شد و قرار دادن یا برداشتن آنها بسیار ناراحت‌کننده و دردناک بود. ایده و هدف اصلی استفاده از این بانداژها جلوگیری از خونریزی بعد از عمل است. با این حال طی سال‌های اخیر تکنیک‌های جراحی بینی به طور قابل

توضیحات بیشتر »
پیوند غضروف در عمل بینی

پیوند غضروف در جراحی بینی چه فایده‌ای دارد؟

پیوند غضروف در جراحی بینی برای تقویت بینی، بازسازی ساختار آن و کمک به بهبود عملکرد بینی فرد متقاضی انجام می‌شود. برای پیوند غضروف در جراحی بینی، متخصص می‌تواند از تیغه بینی، گوش‌ها و دنده‌ها مقداری غضروف بردارد و سپس آن را در نواحی مورد نظر بینی قرار دهد. این

توضیحات بیشتر »