متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت

لیفت شقیقه و پیشانی چه نوع جراحی است؟

advanced divider

هر چه سن شما بیشتر می‌شود چین و چروک‌های اطراف چشمتان نیز افزایش می‌یابد و حتی در هر برخی موارد پلک شما دچار افتادگی می‌شود. از آنجایی که حالت چشم در زیبایی ظاهری بسیار تاثیرگذار است، نمی‌توان از چین و چروک‌های اطراف چشم یا افتادگی پلک به راحتی گذشت. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای رفع چین و چروک‌های  اطراف چشم و بالا کشیدن پلک‌ها وجود دارند که بهترین آنها جراحی لیفت شقیقه و پیشانی خواهد بود.

لیفت شقیقه و پیشانی چیست؟

advanced divider

در صورتی که یک جراح و متخصص برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم شما پوست پیشانی‌تان را بالا بکشد، لیفت شقیقه و پیشانی رخ می‌دهد. بدون شک می‌دانید که لیفت شقیقه یکی از عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود که در حال حاضر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

هر چه علم پزشکی و تجهیزات مربوط به جراحی‌های زیبایی توسعه پیدا کند، از بین بردن چین و چروک‌های پوست صورت و جوان‌سازی آن بیشتر و بهتر انجام می‌شود. با کمک جراحی لیفت پیشانی خطوط دور چشم شما از بین می‌روند و پوست پیشانی شما کمی سفت‌تر خواهد شد.

در این صورت شما چشمانی بازتر و جوان‌تر خواهید داشت. توصیه می‌کنیم برای دریافت نتیجه بهتر از عمل لیفت پیشانی، این جراحی را به همراه بلفاروپلاستی، لیفت ابرو و لیفت صورت انجام دهید. از آنجایی که در ناحیه شقیقه عروق خونی زیادی وجود دارند، باید از پزشکی متخصص بخواهید که این جراحی لیفت را برای شما انجام دهد.

مراحل انجام جراحی لیفت شقیقه و پیشانی

advanced divider

به طور حتم می‌دانید که عمل جراحی با برش و خون‌ریزی همراه است. جراحی لیفت شقیقه و پیشانی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در اولین قدم باید متخصص جراحی را انتخاب کنید که در اجرای عمل لیفت شقیقه تبحر و تجربه زیادی داشته باشد و بتواند بهترین مشاوره را در اختیار شما قرار دهد.

در ادامه این متخصص در قسمت بالای گوش شما یا در محل و خط رویش موی سرتان برش بسیار جزئی و کوچکی ایجاد می‌کند. به طور معمول اندازه این برش حدود 3 سانتی‌متر است. سپس جراح پوست زیر این برش را بالا می‌کشد تا بافت مورد نظر سفت شود. برای اینکه بیشتر با مراحل اصلی این جراحی آشنا شوید، بخش‌های زیر را دنبال کنید.

Maxillofacial surgery specialist

dr-behrouz jalali

مزایای جراحی لیفت شقیقه و پیشانی

advanced divider

شما کدام یک از روش‌های لیفت شقیقه و پیشانی را ترجیح می‌دهید؟ اگر بتوانید یک جراح و متخصص زیبایی حرفه‌ای پیدا کنید، خیلی سریع و بدون هیچ روش تهاجمی پیشانی و شقیقه شما لیفت می‌شود. در واقع روند اجرای این جراحی و نتیجه حاصل از آن بیش از هر چیزی به تبحر و تخصص جراح منتخب شما بستگی دارد.

افتادگی پلک و عمیق شدن خطوط دور چشم در مردان و زنان تا حد زیادی قابل مشاهده است. به همین دلیل جراحی لیفت پیشانی در حال حاضر طرفداران بسیاری پیدا کرده و متقاضیان زیادی برای این جراحی وجود دارند. اگر برای انجام این جراحی لیفت هنوز تردید دارید، می‌توانید نگاهی به مزایای آن بیندازید:

انواع روش‌ها برای انجام لیفت شقیقه و پیشانی

advanced divider

همان‌طور که گفتیم علاوه بر جراحی لیفت شقیقه و پیشانی که بهترین و ماندگارترین روش برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق اطراف چشم است، روش‌های غیر تهاجمی و غیر جراحی زیادی نیز برای این کار وجود دارند. در گذشته تنها روشی که برای لیفت شقیقه وجود داشت، جراحی لیفت پیشانی بود.

اما در حال حاضر با توسعه تکنولوژی و تجهیزات حاضر در علم زیبایی، روش‌های غیر جراحی زیادی نیز تعبیه و طراحی شده‌اند. در نظر داشته باشید جراحی لیفت پیشانی نسبت به سایر روش‌ها طولانی‌تر است و دوره نقاهت آن نیز زمان‌بر خواهد بود.

این در حالی است که با کمک سایر روش‌ها شما خیلی سریع به نتیجه دلخواه خود دست می‌یابید اما ماندگاری این روش‌های غیر جراحی بسیار کوتاه است. در ادامه روش‌های مناسب برای لیفت شقیقه را به طور خلاصه نام می‌بریم:

جراحی لیفت شقیقه و پیشانی برای چه کسانی مناسب است؟

advanced divider

ناگفته نماند لیفت شقیقه به روش‌های غیر جراحی و غیر تهاجمی نیز قابل انجام است اما جراحی لیفت پیشانی بهترین و ماندگارترین روش برای بالاتر کشیدن پیشانی به شمار می‌آید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از این جراحی دریافت کنید، توصیه می‌کنیم در انتخاب جراح متخصص خود دقت زیادی به خرج دهید. برای آشنایی بیشتر با این روش لیفت پیشانی مطلب زیر را دنبال کنید. 

با توجه به تاثیر و کاربردی که جراحی لیفت شقیقه و پیشانی دارد، این روش برای کسانی مناسب است که ابروهایی افتاده یا پلک‌هایی شل دارند. در صورتی که شما نیز تنها از ابروها و پلک‌های خود ناراضی هستید اما مابقی قسمت‌های صورتتان را می‌پسندید، می‌توانید از همین جراحی استفاده کنید.بدین ترتیب افرادی که دوست دارند صورتی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشند، می‌توانند از همین روش جراحی استفاده کنند. تنها مسئله مهم به هنگام انجام این جراحی انتخاب یک متخصص حرفه‌ای است که تجربه خوبی در این حوزه دارد. در ادامه این بخش ویژگی‌های کاندیدای مناسب برای جراحی لیفت شقیقه را نام می‌بریم:

  • افرادی که چین و چروک‌های زیادی در اطراف ابرو و چشم خود دارند
  • افرادی که در اطراف ابروهایشان افتادگی دارند
  • افرادای که قصد دارند یک سوم قسمت انتهایی ابروهای خود را بالا ببرند
  • متقاضیانی که دچار افتادگی پلک هستند
  • زیباجویانی که از خطوط پنجه کلاغی صورت خود ناراضی هستند
  • افرادی که چشمان بسته‌ای دارند و همیشه خسته به نظر می‌رسند

اقدامات مربوط به پیش از جراحی لیفت شقیقه و پیشانی

advanced divider

در صورتی که برای انجام جراحی لیفت شقیقه و پیشانی تصمیم قاطع گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم در ابتدا با پزشک و متخصص منتخب خود مشورت کنید و در مورد عوارض احتمالی این جراحی مشاوره بگیرید. همچنین بهتر است سوابق بیماری و پزشکی خود را در اختیار این متخصص قرار دهید.

اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است به متخصص جراح این داروها را معرفی کنید. برخی از داروها بر روی روند جراحی شما یا نتیجه نهایی آن تاثیرگذار خواهند بود. از این رو مشاوره و معاینه قبل از جراحی لیفت شقیقه را جدی بگیرید. برخی از اصلی‌ترین مراقبت‎ها عبارت هستند از:

تفاوت لیفت شقیقه با جراحی لیفت ابرو در چیست؟

advanced divider

شاید بر این تصور باشید که لیفت شقیقه و پیشانی تا حد زیادی شبیه به لیفت ابرو است اما این تصور به طور کامل غلط خواهد بود. طی جراحی لیفت ابرو، تمامی چین و چروک‌های روی پیشانی شما، چروک‌های روی خط اخم و افتادگی ابروهایتان رفع می‌شود.

به عبارت دیگر لیفت ابرو برای کشیدن نواحی اطراف ابرو و پیشانی کاربرد دارد. در مقابل لیفت شقیقه تا انتهای پیشانی شما را می‌کشد و چین و چروک‌های آن را از بین می‌برد. طی جراحی لیفت شقیقه، وسط ابروهای شما تغییر نمی‌کند و تنها افتادگی چشمانتان از بین می‌رود.

در نظر داشته باشید، در هر یک از افراد لیفت ابرو و لیفت شقیقه یا پیشانی می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد. نتیجه مثبت این جراحی‌ها به آناتومی کلی صورت فرد متقاضی بستگی دارد. به هر حال طی جراحی لیفت شقیقه و ابرو، زیباجویان به دنبال شادابی و جوانی بیشتر پوست صورت خود در نواحی مختلف هستند.

تفاوت جراحی لیفت شقیقه با جراحی لیفت آندوسکوپیک پیشانی در چیست؟

advanced divider

با کمی بررسی در مورد جراحی لیفت شقیقه و لیفت آندوسکوپیک پیشانی متوجه می‌شوید که این 2 عمل جراحی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارید. اما به هر حال با یکدیگر به طور کامل یکسان نخواهند بود. در ادامه تفاوت‌های اساسی این 2 روش جراحی را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

  • محل انجام جراحی: لیفت شقیقه بر روی قسمت نزدیک دم ابرو انجام می‌شود اما لیفت پیشانی آندوسکوپیک تمام قسمت‌های ابرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • میزان کاربرد: براساس آمار به دست آمده و طبق تاثیراتی که این 2 جراحی دارند، لیفت آندوسکوپیک پیشانی بیشتر از لیفت شقیقه انجام می‌شود.
  • تاثیر: جراحی لیفت شقیقه برای رفع ایرادات و چین چروک‌های مربوط به قسمت‌های دور چشم و ابرو انجام می‌شود اما لیفت آندوسکوپیک پیشانی افتادگی کامل ابرو را رفع خواهد کرد.

مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت شقیقه و پیشانی

advanced divider

بعد از هر یک از عمل‌های زیبایی شما باید مدتی را به عنوان دوره نقاهت در نظر بگیرید. از فعالیت‌های عادی روزانه خود اجتناب کنید و مدت زمان مشخصی را به استراحت بگذرانید. برای اینکه از مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت شقیقه و پیشانی آگاه شوید، بهتر است از متخصص جراح خود کمک بگیرید.

فراموش نکنید، شما می‌توانید بانداژ یا پانسمانی که جراح برای شما تعبیه کرده است را حدود 24 تا 48 ساعت بعد از جراحی باز کنید و آن را به طور کامل بردارید. در ضمن حدود 2 الی 3 بعد از جراحی باید به هنگام خوابیدن سر خود را بالاتر نگه‌دارید.

این موضوع در هفته اول بعد از جراحی لیفت شقیقه بسیار مهم و کاربردی است. با این کار شما از تورم و کبودی‌های بعد از جراحی جلوگیری می‌کنید. در ضمن اگر سر خود را به هنگام خوابیدن بالا نگه‌دارید، در اطراف چشمتان نیز هیچ کبودی ایجاد نمی‌شود.

Maxillofacial surgery specialist

dr-behrouz jalali

نمونه های لیفت شقیقه دکتر بهروز جلالی

هفت مرحله مهم جراحی لیفت شقیقه و پیشانی

advanced divider

تزریق مواد بیهوشی یا استفاده از مواد بی‌حس‌کننده

در مرحله اول جراح باید شما را برای این جراحی آماده کند. در صورتی که به مواد بیهوشی حساسیت داشته باشید، می‌تواند از داروهای بی‌حس‌کننده موضعی کمک بگیرد.

ایجاد برش

در این مرحله نیز نوبت به ایجاد برش در ناحیه شقیقه یا گیجگاه شما می‌رسد. همان‌طور که گفتیم این برش در خط رویش مو سر شما ایجاد می‌شود. متخصص حرفه‌ای قبل از ایجاد برش، محل مورد نظر را انتخاب و علامت‌گذاری می‌کند.

کشیدن بافت زیرین

بعد از ایجاد برش، جراح بافت زیرین این برش را به همراه چربی‌ها و ماهیچه‌های موجود می‌کشد. با این کار موقعیت عضلات صورت شما تغییر می‌کند و بافت‌های زیرین کمی سفت‌تر خواهند شد.

جابجا کردن بافت‌های زیرین

این مرحله نیز تا حدودی شبیه به مرحله قبل است. در واقع چربی‌های شل شده برداشته می‌شوند و ساختارهای دیگری همانند عضلات در زیر بافت شما توسط جراح جابجا خواهند شد.

برداشتن پوست اضافی

اگر بخشی از بافت پوست شما شل و افتاده باشد، جراح به راحتی این بخش را برمی‌دارد تا پوست پیشانی و شقیقه شما صاف‌تر و شاداب‌تر شود.

بخیه زدن

در نهایت بعد از اینکه جراح در لایه‌های زیرین پوست شکاف ایجاد کرد، بافت زیرین را تغییر داد و بافت‌ها و چربی‌های ناکارآمد را برداشت، نوبت به بستن زخم می‌رسد. برای بستن این برش‌های عمیق و سطحی باید از روش بخیه زدن کمک گرفت

بانداژ کردن

در آخر بعد از زدن بخیه، جراح باید قسمت عمل و بخیه شده را پانسمان کند تا از تورم آن جلوگیری شود. در ضمن شما نیز باید به توصیه‌های جراح خود دقت و توجه کافی داشته باشید.

دکتر بهروز جلالی

راهنمای مراجعه به دکتر جراح لیفت شقیقه و پیشانی

با توجه به تاثیراتی که لیفت شقیقه و پیشانی بر روی صورت شما ایجاد می‌کند، به طور حتم شما نیز به انجام این جراحی علاقه‌مند هستید و دوست دارید که صورتی جوان و شاداب داشته باشید. بنابراین بهتر است در انتخاب جراح مورد نظر خود دقت زیادی به خرج دهید و از متخصصانی کمک بگیرید که مجوز رسمی برای انجام این جراحی‌های زیبایی را داشته باشند.

هر چه تجربه متخصص شما در این روش جراحی بیشتر باشد، به طور حتم نتیجه عمل شما نیز بیشتر مورد پسندتان خواهد بود. پس مطمئن شوید که پزشک مورد نظرتان در این حوزه فعالیت و تجربه کافی را داشته باشد. دکتر جلالی نیز خدمات مربوط به جراحی لیفت شقیقه، لیفت پیشانی، لیفت ابرو، لیفت صورت و سایر جراحی‌های زیبایی را در مطب خود ارائه می‌دهد.