متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت

عمل بینی گوشتی

advanced divider

اگر تصمیم به عمل بینی گوشتی دارید و به دنبال بهترین جراح بینی گوشتی هستید، تیم حرفه ای و باتجربه دکتر بهروز جلالی آماده مشاوره با شماست.
تجربه ی بیش از پانزده سال و کلینیک مدرن و مجهز نقطه تمایز ماست. تردید نکنید و همین حالا وقت مشاوره را رزرو کنید.

درباره عمل بینی گوشتی

advanced divider

طبق آمار به دست آمده بیشتر آقایان از بینی گوشتی خود ناراضی و به فکر جراحی خواهند بود. به عبارت دیگر بینی گوشتی بیشتر در میان مردان شایع است زیرا بینی آنها غضروف ضعیفی دارد. اگر شما نیز از گوشتی بودن بینی و پایین بودن نوک آن ناراضی هستید، بد نیست به عمل جراحی فکر کنید. عمل بینی گوشتی به طور معمول نه تنها نوک پایین بینی بلکه پره‌های باز و ضخیم آن را نیز ترمیم خواهد کرد. شاید در گذشته این نوع عمل خیلی رضایت‌بخش نبوده و بیماران بعد از جراحی بینی گوشتی خود همچنان حس خوبی نداشتند، اما در حال حاضر و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی این عمل بهتر انجام می‌شود. در این راهنما اطلاعات کامل‌تری از جراحی بینی‌های گوشتی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

عمل بینی گوشتی از سایر جراحی‌های بینی سخت‌تر است؟

advanced divider

با توجه به نظراتی که بیشتر بیماران ثبت کرده‌اند، عمل بینی گوشتی در بیشتر مواقع برگشت‌پذیر است. به زبان ساده بیماران بعد از پرداخت هزینه‌های گزاف جراحی بینی و کلی درد کشیدن، پس از چندین سال دوباره با بینی گوشتی خود روبرو می‌شوند که امری سخت و غیرقابل تحمل برای آنها خواهد بود.اما دلیل این بازگشت بینی گوشتی چیست؟ با توجه به ساختار بینی‌های گوشتی که از غضروفی ضعیف، پوست ضخیم و غدد چربی متعدد تشکیل شده‌اند، در صورتی که جراح به خوبی عمل بینی گوشتی را انجام ندهد، ایرادات این بینی دوباره بازمی‌گردند.سختی جراحی این مدل به پوست آن بستگی دارد. بینی‌های گوشتی که پوست معمولی دارند راحت‌تر قابل تغییر خواهند بود اما بینی‌های گوشتی با پوست ضخیم روند جراحی سخت‌تری خواهند داشت. در نتیجه این نوع عمل به دلیل جنس پوست بینی کمی دشوارتر و حساس‌تر از جراحی بینی‌های معمولی است.

Maxillofacial surgery specialist

dr-behrouz jalali

مقایسه عمل بینی گوشتی با سایر جراحی های بینی

advanced divider

در گذشته عمل بینی گوشتی بیشتر به معنای برداشتن غضروف بینی بود. در این صورت گاهی اوقات این عمل به فرورفتگی‌ها و زخم‌هایی در پوست منجر می‌شد که دستیابی به ظاهری متعادل و طبیعی برای فرد متقاضی تا حد زیادی غیرممکن به نظر می‌رسید.این در حالی است که در جامعه پزشکی امروز، متخصصان حرفه‌ای زیادی روی کار آمده‌اند که می‌توانند بینی گوشتی بیماران را به بهترین شکل ممکن جراحی کنند و زیبایی ظاهری صورت بیماران را افزایش دهند. مراحل ابتدایی جراحی بینی گوشتی همانند عمل سایر بینی‌ها است.طی مراحل اولیه متخصص وضعیت بینی بیمار را بررسی می‌کند و ساختار آن را با چشم‌ها، گونه‌ها، چانه و سایر بخش‌های صورت بیمار مقایسه خواهد کرد. در ادامه متخصص جراح تصمیم می‌گیرد که از روش جراحی بینی گوشتی برای ترمیم شکل ظاهری چهره بیمار کمک بگیرد.

به عبارت دیگر همه بیماران گزینه و کاندیدای خوبی برای اجرای این عمل جراحی به حساب نمی‌آیند بلکه متخصص باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و طبق یک برنامه‌ریزی مشخص برای جراحی دست به کار شود. ناگفته نماند علاوه بر جراحی بینی گوشتی، برخی از متخصصان جراح می‌توانند به جوانسازی صورت نیز کمک کنند.افرادی که بینی گوشتی دارند یا اینکه نوک بینی آنها بیش از حد گوشتی است، برای انجام این عمل جراحی واجد شرایط خواهند بود. به طور کلی مشاوره قبل از اجرای این عمل زیبایی یکی از اصلی‌ترین مراحل جراحی به حساب می‌آید. بینی گوشتی رایج‌ترین شکل بینی در جهان است، از این رو روش جراحی این مدل بینی‌ها در مقایسه با سایر بینی‌ها بیشتر رواج دارد. طبق آمار به دست آمده حدود 25 درصد از مردم دارای بینی گوشتی هستند. به طور معمول بینی‌های گوشتی بزرگ و برجسته خواهند بود.

بعد از عمل بینی گوشتی، دوباره شکل بینی برمی‌گردد؟

advanced divider

اولین سوالی که قبل از انجام عمل بینی گوشتی برای شما مطرح می‌شود مربوط به بازگشت شکل بینی بعد از جراحی خواهد بود. به عبارت دیگر این سوال یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های بیماران به حساب می‌آید. همان‌طور که گفتیم شاید در گذشته بعد از عمل بینی‌های گوشتی، شکل این مدل بینی‌ها دوباره برمی‌گشت اما در حال حاضر بدین شکل نیست.در دنیای مدرن و به روز وسایل و تجهیزات پزشکی به قدری توسعه و پیشرفت پیدا کرده که عمل بینی‌های گوشتی با ریسک کمتری همراه است. در صورتی که جراحی متخصص و حرفه‌ای را برای این عمل جراحی خود انتخاب کنید، ریسک‌های احتمالی به صفر می‌رسند. 

در برخی موارد، جراحان به هنگام برداشتن چربی زیر بینی دقت کافی به خرج نمی‌دهند و همین امر باعث بدشکل شدن بینی می‌شود. همچنین اگر این چربی‌ها بیش از حد برداشته شوند در روند خون‌رسانی به نوک بینی اختلال ایجاد می‌شود و همین موضوع عوارض و عواقب بدی به همراه خواهد داشت.

با انتخاب یک جراح حرفه‌ای نیاز نیست نگران بازگشت بینی گوشتی خود باشید؛ زیرا یک متخصص حرفه‌ای بافت‌ها و غضروف‌های سر یا نوک بینی شما را تقویت می‌کند و با تقویت این قسمت‌ها امکان بازگشت بینی گوشتی تا جای ممکن کاهش می‌یابد.

می‌توان گفت این بافت‌ها و غضروف‌ها به عنوان تقویت‌کننده نوک بینی هستند و از بدشکل شدن دوباره بینی بعد از جراحی جلوگیری خواهند کرد. در ضمن اگر دکتر جراح از بافت‌هایی که به اندازه مستحکم نیستند در طول عمل استفاده کند، این امکان وجود دارد که بینی گوشتی شما دوباره به حالت اولیه خود برگردد.آخرین نکته نیز برای جلوگیری از بازگشت بینی گوشتی، استفاده از چسب بینی به طور منظم و دائم است. همچنین اگر چسب بینی را به درستی بر روی بینی خود قرار ندهید، این امکان وجود دارد که طی مدتی نه چندان طولانی بینی گوشتی شما دوباره به شکل قبل خود برگردد.

آیا تاثیر عمل بینی گوشتی به سن فرد بیمار مرتبط است؟

advanced divider

در تمامی روندهای پزشکی، درمانی و جراحی‌ها سن فرد متقاضی و بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. عمل بینی گوشتی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به عبارت دیگر شما با توجه به سن و سالی که دارید، ممکن است نتیجه مثبت و دلخواه یا منفی از این عمل دریافت کنید. طبق توصیه بسیاری از جراحان مجرب و خوش‌سابقه، نباید تا قبل از 18 سالگی برای عمل جراحی بینی دست به کار شوید. بافت‌ها و غضروف‌های بینی شما تا سن 18 سالگی همچنان در حال رشد هستند و هنوز به رشد کامل خود نرسیده‌اند.

فراموش نکنید رشد بینی تا 29 سالگی همچنان ادامه دارد، از این رو توصیه می‌کنیم بعد از اتمام روند رشد کامل بینی برای جراحی آن دست به کار شوید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید. در صورتی که بینی گوشتی خود را در اوایل 20 سالگی عمل کنید باید ریسک برگشت آن را بپذیرید.به طور کلی برای دریافت بهترین نتیجه جراحی بینی گوشتی، بهتر است در سن 30 سالگی دست به کار شوید. در این سن و سال شما به بلوغ کامل جسمی رسیده‌اید و پوست صورتتان نیز در بهترین حالت ممکن قرار دارد،در نتیجه زمان مناسبی برای انجام این عمل جراحی خواهد بود.  

نوک بینی‌های گوشتی زیادی پهن است و هیچ استخوانی در زیر آن احساس نمی‌شود. همین مسئله نیز از دیگر دلایلی سختی انجام جراحی بینی‌های گوشتی به حساب می‌آید. پره‌های بلند، ضخیم و پهن بینی‌های گوشتی روند جراحی را برای متخصصان دشوار می‌کند. در ضمن ضعف غضروف و استخوان بینی مراحل اجرای این جراحی را سخت و سخت‌تر خواهد کرد.براساس اطلاعات جمع‌آوری شده اصلی‌ترین دلیل سختی جراحی بینی‌های گوشتی مربوط به پوست ضخیم آنها است. هر چه پوست بینی‌ گوشتی ضخیم‌تر باشد، نقص و انحراف اسکلت زیر آن کمتر قابل مشاهده خواهد بود. بیشترین جراحان و متخصصان حرفه‌ای در روند جراحی بینی‌های گوشتی، پوست ضخیم را به عنوان یک چالش بزرگ در نظر دارند.در برخی موارد حتی جراحان از جراحی این مدل از بینی‌ها سرباز می‌زنند زیرا نتیجه نهایی حاصل از جراحی بینی‌های گوشتی با پوست ضخیم ممکن است موردپسند بیماران واقع نشود.

عمل بینی گوشتی و استخوانی

بهترین کاندید عمل بینی گوشتی

advanced divider

شاید شما براساس شکل ظاهری بینی خود فکر کنید که عمل بینی گوشتی برایتان بهترین گزینه است اما یک متخصص و جراح حرفه‌ای بعد از معاینه و بررسی وضعیت بینی شما روش دیگری را پیشنهاد خواهد کرد.  از این رو بهترین کاندید برای اجرای این عمل جراحی تنها توسط افراد متخصص و حرفه‌ای قابل تشخیص است.جراحان و متخصصان حرفه‌ای منافع بیمار خود را در نظر می‌گیرند و براساس اصول اخلاقی و درمانی بهترین روش عمل بینی را به زیباجویان پیشنهاد می‌کنند. در واقع بعد از مشاوره با یک پزشک جراح متخصص می‌توانید برای این عمل جراحی آماده شوید یا روش جراحی دیگری را در نظر بگیرید.پزشکان متخصص در ابتدا شرایط بینی گوشتی و وضعیت سلامتی شما را در نظر می‌گیرند. سپس با توجه به مدل بینی گوشتی و پوست و چربی‌های زیر بینی، برای اجرای این جراحی دست به کار می‌شوند. هرگز گول تبلیغات کذب را نخورید و سعی کنید از بهترین متخصصان حاضر در این حوزه کمک بگیرید.

Maxillofacial surgery specialist

dr-behrouz jalali

نمونه های رینوپلاستی دکتر بهروز جلالی

سوالات رایج شما درباره جراحی بینی گوشتی

advanced divider

علت گوشت اضافه بعد از عمل بینی چیست؟

گوشت اضافه بعد از عمل بینی که با نام اسکار کلوئیدی نیز خوانده می‌شود یکی از عوارض نادر در جراحی زیبایی بینی است. این اسکار به دلیل تکثیر افراطی کلاژن بر روی سطح پوست ایجاد می‌شود. در حالت عادی بعد از هر نوع آسیب و شکاف، کلاژن‌ها ترشح می‌شوند تا محل زخم را ترمیم کنند اما اگر این ترشح بیش از حد باشد، در ناحیه شکاف و زخم گوشت اضافه به وجود می‌آید.

دکتر بهروز جلالی

بهترین دکتر جراح عمل بینی گوشتی

در صورتی که به دنبال پزشکی هستید که خطر و احتمال بازگشت بینی گوشتی شما تا جای ممکن کاهش یابد، می توانید به دکتر جلالی مراجعه کنید. دکتر بهروز جلالی متخصصص جراحی فک و صورت می‌تواند برای تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک کند. این متخصص می‌تواند مشاوره کاملی را قبل از جراحی بینی گوشتی و تغییر فرم بینی به شما ارائه کند.