متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

اجرای عمل بینی کج

عمل بینی کج چه نوع عملی است و چگونه انجام می‌شود؟

بینی کج نیز همانند سایر ایرادات حاضر در صورت و چهره افراد به اشکال مختلف و با اندازه‌های متفاوتی وجود دارد و به چشم می‌خورد. افرادی که بینی کج دارند، متاسفانه یک خط مستقیم و عمودی در مرکز صورت آنها وجود ندارد که به همین دلیل باید عمل بینی کج را انجام دهند تا به بینی مورد نظر خود دست یابند.

بسته به علت کجی بینی و شدت کجی آن ممکن است این مشکل قابل مشاهده باشد. با اینکه بینی‌های کج در اکثر موارد زیبایی چهره افراد را بیشتر تحت تاثیر می‌گذارند، در برخی موارد افراد به دلیل کج بودن بیش از حد بینی‌شان نمی‌توانند به خوبی نفس بکشند. اگر قصد دارید بینی کج خود را صاف کنید، با کمی جستجو در فضای مجازی می‌توانید از شر بینی کج خود راحت شوید. برای آشنایی بیشتر با این عمل زیبایی مطلب زیر را دنبال کنید.

علت کج شدن بینی چیست؟

نتیجه عمل بینی کج

برای اینکه به علت اصلی کج بودن بینی خود پی ببرید باید از متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید تا بینی شما را تحت معاینه دقیق قرار دهند. به طور معمول 2 دلیل اصلی برای بینی‌های کج وجود دارد. اولین دلیل می‌تواند به مشکلات حاضر در سیستم پیچیده استخوان‌ها، غضروف‌ها و بافت‌ها مرتبط باشد. در نتیجه بینی شما به یکی از دلایل زیر کج می‌شود:

  • نقایص مادرزادی
  • صدمه دیدن
  • شکستگی بینی
  • انجام جراحی بر روی بینی
  • وجود عفونت شدید
  • وجود تومور

دلیل دوم کج بودن بینی نیز به انحراف تیغه آن بستگی دارد. سپتوم دیواره داخلی بینی شما است که مجرای چپ و راست آن را از یکدیگر جدا می‌کند. در صورتی که سپتوم بینی شما انحراف داشته باشد، پس دیواره بینی شما به یک طرف تمایل داشته و تا حدی یک طرف بینی شما را مسدود می‌کند.

برخی از افراد با انحراف بینی یا سپتوم متولد می‌شوند و تیغه بینی برخی دیگر بر اثر آسیب‌دیدگی دچار انحراف می‌شود. در برخی موارد انحراف بینی نیز می‌تواند باعث کجی بینی شود که این موارد را در زیر نام می‌بریم:

  • خونریزی بینی
  • وجود اختلالات تنفسی

در صورت مشاهده هر یک از علائم انحراف بینی یا کجی آن بلافاصله با متخصص جراح مشورت کنید و برای عمل بینی کج دست به کار شوید. این عمل می‌تواند شما را از شر بینی کج خلاص کند.

چند نوع عمل بینی کج داریم؟

در حالی که روش‌های غیر تهاجمی‌تر از جراحی بینی نیز وجود دارند که می‌توانند تا حدودی به صاف شدن بینی شما کمک کنند اما در بیشتر موارد افراد جراحی و عمل بینی کج را ترجیح می‌دهند. با این نوع عمل یا جراحی پلاستیک قسمت خارجی بینی تحت جراحی قرار می‌گیرد.

برای اینکه این جراحی بینی را به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن تجربه کنید و از نتیجه آن راضی باشید، باید متخصص جراحی را بیابید که در حوزه عمل‌ ترمیمی بینی، عمل طبیعی بینی یا سایر عمل‌های زیبایی بینی تجربه و تخصص زیادی داشته باشد. روش‌های جراحی مناسب برای بینی کج را در بخش‌های بعدی معرفی می‌کنیم.

رینوپلاستی

رینوپلاستی به 2 صورت جراحی زیبایی بینی و جراحی درمانی یا عملکردی بینی انجام می‌شود. این جراحی زیبایی تنها بر روی ظاهر بینی شما تمرکز دارد، در حالی که رینوپلاستی درمانی برای اصلاح مشکلات تنفسی نیز استفاده می‌شود. بنابراین شما برای رفع کجی بینی خود می‌توانید از هر 2 روش رینوپلاستی کمک بگیرید.

رینوپلاستی یکی از روش‌های موثر برای صاف کردن بینی و ایجاد تقارن در میان 2 قسمت آن است. منظور از تقارن صورت شبیه هم بودن هر 2 قسمت صورت شما است.

سپتوپلاستی

قبل و بعد عمل بینی کج

سپتوپلاستی یکی از عمل‌های بینی است که بیشتر برای رفع انحراف بینی انجام می‌شود. این عمل جراحی با تغییر شکل دیواره بین مجاری بینی به صاف کردن آن کمک می‌کند. اگر به هر دلیلی دچار انحراف بینی، کجی بینی یا انحراف سپتوم هستید ممکن است متخصص مورد نظرتان جراحی سپتوپلاستی را به شما توصیه کند.

علاوه بر صاف کردن بینی، سپتوپلاستی می‌تواند انسداد راه هوایی بینی ناشی از انحراف تیغه بینی را نیز برطرف کند. البته برای اینکه بهترین نتیجه را از این جراحی‌ها دریافت کنید باید از بهترین و کارآمدترین متخصصان کمک بگیرید.

آیا رینوپلاستی مشکل تنفسی و کجی بینی را رفع می‌کند؟

برای پاسخ کوتاه به پرسش بالا باید گفت بله، جراحی بینی می‌تواند مشکل تنفسی شما را به علاوه کجی بینی‌تان به راحتی رفع کند. بنابراین اگر در مورد عملکرد بینی خود نگرانی‌هایی دارید یا اینکه با مشکلات تنفسی و زیبایی یا ظاهری بینی درگیرهستید، می‌توانید از رینوپلاستی یا عمل بینی کج کمک بگیرید.

رینوپلاستی مشکلات ساختاری و اساسی بینی شما که از عبور جریان هوا جلوگیری می‌کند را به طور کامل اصلاح می‌کند. همچنین گزینه‌های درمانی موثری برای رفع مشکلات تنفسی در اختیار شما قرار می‌دهد و به طور همزمان می‌تواند ظاهر بینی شما را بهبود بخشد.

مراحل انجام عمل بینی کج

اصلاح بینی کج یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که متخصصان جراح بینی با آن روبرو هستند. اولین قدم برای اصلاح بینی کج، بررسی دلیل اصلی کجی بینی است. در واقع متخصص جراح باید علت نامتقارن بودن بینی را برای فرد بیمار مشخص کند و توضیح دهد.

در ادامه نیز برای اصلاح و عمل بینی کج فرد متقاضی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد. طی این شرایط باید متخصص و جراح باسابقه و مجربی را انتخاب کنید که بتواند دلیل اصلی کجی بینی شما را به راحتی تشخیص دهد. به منظور اصلاح بینی کج متخصص طبق مراحل ذکر شده در بخش‌های بعدی عمل می‌کند.

پیوند غضروف

یک جراحی یا سپتوپلاستی ساده در اغلب موارد نمی‌تواند خیلی راحت انحراف یا کج بینی را اصلاح کند. بنابراین در بیشتر موارد متخصص حرفه‌ای، با استفاده از پیوند غضروف از سپتوم برای صاف‌تر شدن ظاهر بینی فرد متقاضی کمک می‌گیرد.

این پیوند غضروف باید به گونه‌ای انجام شود که قسمت مربوط به کجی یا انحراف بینی را به طور کامل اصلاح کند و ساختار بینی را نیز برای طولانی مدت ثابت نگه‌دارد.

صاف کردن استخوان

عمل بینی کج در آقایان

متخصص جراح شما با استفاده از روش شکستگی کنترل شده استخوان‌ها سعی دارد بینی شما را دوباره صاف کند. این مرحله در عمل بینی کج بسیار مهم و کارآمد است. پیچیده‌ترین قسمت صاف کردن بینی مربوط به یک سوم میانی آن و طاق وسط  بینی خواهد بود.

غضروف‌های زیادی به شکل‌دهی یک سوم میانی بینی شما کمک می‌کنند. سپتوم و غضروف‌های دو طرف آن به عنوان غضروف‌های جانبی بالایی شناخته می‌شوند. با توجه به این توضیحات تبحر و تخصص فرد جراح در رفع کجی بینی بسیار موثر است؛ زیرا در برخی موارد به هنگام انجام تلاش‌های گسترده برای صاف کردن بینی این امکان وجود دارد که بینی شما بیشتر منحرف شود.

اصلاح بینی کج باید با توجه به جزئیات دقیق و براساس تکنیک‌های جراحی باکیفیت با هدف اصلاح طولانی مدت انجام شود. در عمل بینی کج اصلاح سپتوم و قرار دادن آن در خط وسط صورت امری ضروری است؛ زیرا چارچوب اصلی بینی به این دیواره‌ها وابستگی دارد.

اصلاح نوک بینی

در این مرحله نیز باید به قرار دادن سپتوم در خط وسط صورت اشاره کرد. هنگامی که سپتوم در خط وسط صورت قرار گرفت، غضروف‌های بینی که نوک آن را تحت حمایت دارند یا آن را تشکیل می‌دهند، می‌توانند در اطراف نوک بینی شما قرار گیرند.

در بینی‌هایی که با انحراف شدید روبرو هستند، این غضروف‌ها که نوک بینی را تشکیل می‌دهند، اغلب نامتقارن خواهند بود. در چنین شرایطی متخصص جراح باید برای ایجاد تقارن بین 2 طرف نوک بینی فعالیت‌هایی انجام دهد.

دوره نقاهت و بهبودی بعد از عمل بینی کج

در بخش‌های قبلی نیز توضیح دادیم که جراح بینی از تکنیک‌های دقیقی برای تغییر شکل استخوان‌ها و غضروف‌های بینی شما استفاده می‌کند. بدین ترتیب زمان بهبودی و دوره نقاهت بعد از عمل بینی کج، به نوع جراحی، تکنیک‌های به کار رفته در طول عمل و میزان تهاجمی بودن جراحی متخصص بستگی دارد.

به طور کلی همه جراحی‌های مربوط به عمل بینی کج یک شکل نخواهند بود و با تفاوت‌هایی همراه هستند اما در اکثر موارد روند بهبود استخوان بینی شما حداقل تا 6 ماه طول می‌کشد. در طول این دوره مشخص، ممکن است شما نتوانید فعالیت‌های سنگین و شدید خود را ادامه دهید.

به زبان دیگر در زمان بهبودی و دوره نقاهت بعد از جراحی بینی کج شما با محدودیت‌هایی روبرو هستید. تا زمانی که به طور کامل بهبود پیدا نکرده‌اید، نمی‌توانید به زندگی عادی و روزمره خود برگردید. در نظر داشته باشید در دوره نقاهت خود با به طور مرتب به مطب فرد جراح مراجعه کنید و ملاقات‌های خود را هرگز کم اهمیت تلقی نکنید.

بعد از عمل بینی کج چه زمانی بخیه‌ها را برداریم؟

شما به عنوان فرد زیباجو نمی‌توانید برای برداشتن بخیه‌های بینی خود دست به کار شوید بلکه باید به سراغ جراح موردنظر بروید. به طور معمول یک هفته بعد از عمل بینی کج می‌توانید به مطب متخصص منتخب خود مراجعه کنید تا بخیه‌های بینی شما را بردارد.

این متخصص با دقت و اهمیت زیادی بخیه‌های بینی شما را برمی‌دارد. همچنین متخصصان حرفه‌ای حاضر در حوزه عمل بینی خونسرد هستند و با خیالی آسوده به تمامی سوالات شما پاسخ می‌دهند.

مزایای عمل بینی کج

عمب بینی کج و نتیجه آن

همه ما ترجیح می‌دهیم صورت زیبا و بدون نقص داشته باشیم. به زبان ساده داشتن یک بینی صاف و بی‌نقص می‌تواند در زیبایی چهره شما تاثیر مثبت بسزایی داشته باشد و حتی کیفیت زندگی‌تان را افزایش دهد. با تجربه عمل بینی کج شما می‌توانید شاهد بهبود عملکرد بینی خود باشید.

البته دسترسی به شکل بینی دلخواه خود کمی سخت و چالش برانگیز است و باید از متخصصان حرفه‌ای حاضر در این حوزه کمک بگیرید. در واقع شکل نهایی بینی کج شما به تخصص و مهارت متخصص جراح منتخبتان بستگی دارد.

هر چه تجربه و سابقه متخصص مورد نظر در عمل بینی استخوانی، عمل بینی گوشتی و غیره بیشتر باشد، بدون شک نتیجه عمل بینی کج شما نیز موثر خواهد بود. این روش جراحی نیز بدون شک مزایای زیادی دارد که در ادامه برخی از آنها را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • ایجاد ساختار مناسب در شکل بینی
  • تغییر شکل ظاهری بینی
  • اصلاح فرم و ساختار اصلی و کج آن
  • رفع مشکلات تنفسی
  • ایجاد تقارن در چهره فرد متقاضی

مشاوره با متخصص جراح قبل از عمل بینی کج

تلاش برای اصلاح بینی کج یک رویکرد چند وجهی است که نه تنها به شکل ظاهری بینی شما کمک می‌کند بلکه ممکن است اختلالات تنفسی را نیز رفع کند. برای اینکه این روند نتیجه دلخواهی داشته باشد، شما باید به سراغ متخصصی بروید که از جزئیات دقیق آناتومی بینی شما باخبر باشد و بتواند تکنیک‌های حرفه‌ای را برای پشتیبانی از ساختار بینی شما ارائه دهد.

اگر به فکر داشتن یک بینی صاف و یک دست هستید، باید از متخصصانی راهنمایی و مشاوره بگیرید که در این حوزه مدارک لازم را کسب کرده و سابقه خوبی داشته باشند. برای مثال از متخصصانی مشاوره بگیرید که 70 درصد فعالیت مطب آنها به انجام عمل‌های زیبایی اختصاص داشته باشد.

در چنین شرایطی و با توجه به سابقه زیادی که جراح مورد نظر کسب کرده است، به راحتی می‌توانید از تخصص و تجربه آنها استفاده کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید. فراموش نکنید همیشه مشاوره گرفتن اولین قدم برای برنامه‌ریزی یک حرکت بزرگ است.

سخن آخر

بینی کج یکی از شایع‌ترین معضلات در میان افراد است که می‌تواند دلایل مادرزادی یا قدیمی داشته باشد اما در بیشتر موارد کجی بینی به دلیل انحراف تیغه بینی ایجاد می‌شود. شاید باورتان نشود اما بیش از 60 درصد افراد به انحراف سپتوم بینی دچار هستند که این معضل یا اختلال در صورت آنها قابل مشاهده نیست.

در مقابل، کجی بینی علاوه بر اختلالات تنفسی در ظاهر افراد نیز تاثیر منفی دارد، بنابراین بهتر است برای درمان این معضل دست به کار شد. اگر به دنبال جراحی هستید تا بینی شما را به دلایل زیبایی طلبی عمل کند، ما دکتر جلالی متخصص فک و صورت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این جراح با اینکه در زمینه جراحی فک و صورت تجربه خوبی دارد، در انجام عمل بینی کج نیز تبحر خوبی کسب کرده است.

بیشتر بخوانید...

مصرف سیگار و قلیون بعد از عمل خطرناک است؟

مصرف سیگار و قلیون بعد از عمل بینی خطرناک است؟

یکی از سوالات رایجی که افراد متقاضی عمل بینی از متخصصان حاضر در این حوزه می‌پرسند، مربوط به خطرات و عوارض مصرف سیگار و قلیان بعد از جراحی بینی است. اگر سیگاری هستید، باید صبور باشید و برای مدتی طولانی سیگار کشیدن را ترک کنید که امری سخت و دشوار

توضیحات بیشتر »
اهمیت تغذیه بعد از عمل بینی

اهمیت تغذیه بعد از عمل بینی

  رینوپلاستی یک عمل جراحی برای بهبود ساختار  بینی، زیبایی صورت و تنفس بهتر است. رینوپلاستی اغلب با نام جراحی بینی نیز خوانده می‌شود و مزایای زیادی به همراه دارد. عوامل زیادی در موفقیت جراحی بینی نقش دارند که از جمله آنها می‌توان به مراقبت‌های قبل از عمل بینی، کیفیت

توضیحات بیشتر »
تامپون چیست و چه زمانی می‌توان آن را خارج کرد؟

تامپون بینی چیست و چه زمانی می‌توان آن را خارج کرد؟

در گذشته تامپون بینی در طول جراحی بینی و سینوس‌ها استفاده می‌شد و قرار دادن یا برداشتن آنها بسیار ناراحت‌کننده و دردناک بود. ایده و هدف اصلی استفاده از این بانداژها جلوگیری از خونریزی بعد از عمل است. با این حال طی سال‌های اخیر تکنیک‌های جراحی بینی به طور قابل

توضیحات بیشتر »