متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت

عمل بینی فانتزی

advanced divider

اگر تصمیم به عمل بینی فانتزی دارید و به دنبال بهترین جراح بینی فانتزی هستید،
تیم حرفه ای و باتجربه دکتر بهروز جلالی آماده مشاوره با شماست.
تجربه ی بیش از پانزده سال و کلینیک مدرن و مجهز نقطه تمایز ماست.
تردید نکنید و همین حالا وقت مشاوره را رزرو کنید.

عمل بینی فانتزی عروسکی

advanced divider

 مدل بینی شما چگونه است؟ براساس آمار جمع‌آوری شده از جراحی‌های بینی، عمل بینی بیشتر برای 2 مدل بینی استخوانی و گوشتی قابل انجام است.
عامل اصلی تعیین‌کننده نوع بینی فرد متقاضی، ضخامت پوست بینی او خواهد بود. بینی‌های استخوانی پوستی نازک دارند، در حالی که ضخامت پوست بینی‌های گوشتی بسیار زیاد است.
یکی از رایج‌ترین جراحی‌های بینی که بیشتر برای بینی‌های استخوانی مناسب است، عمل بینی فانتزی نام دارد.البته عمل بینی طبیعی و نیمه فانتزی نیز طرفداران زیادی دارند. طی این نوع جراحی بینی، متخصص مورد نظر، بینی را به کوچک‌ترین سایز ممکن درمی‌آورد و نوک آن را به سمت بالا می‌کشد.
ناگفته نماند این نوع جراحی بینی بیشتر برای صورت‌های کوچک مناسب است و جذابیت چهره آنها را چندبرابر می‌کند.
اگر شما نیز قصد انجام این عمل را دارید، راهنمای زیر می‌تواند به شما کمک کند.

عمل بینی عروسکی

عمل بینی فانتزی چیست؟

advanced divider

عمل بینی فانتزی در میان خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد. این جراحی موردپسند بانوانی است که بینی‌های استخوانی دارند.توجه داشته باشید جراحی فانتزی بینی برای افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، گزینه مناسبی نخواهد بود.از این رو بهترین متخصصان، جراحی فانتزی بینی را به افرادی که بینی گوشتی دارند، هرگز توصیه نمی‌کنند. نام دیگر جراحی فانتزی بینی، عمل باربی بینی است که بر روی بینی قوسی قابل مشاهده و واضح ایجاد می‌کند.برای انجام این عمل جراحی، متخصصان از 2 روش جراحی بینی باز و بسته استفاده می‌کنند. البته قبل از اجرای هر یک از این عمل‌ها، جراح اطلاعات کاملی را در اختیار فرد متقاضی قرار می‌دهد و او را از مزایا و معایب این عمل جراحی آگاه خواهد کرد.
اصلی‌ترین ویژگی‌های جراحی فانتزی بینی عبارت هستند از:

  • تیغه بسیار باریک
  • سوراخ‌های بسیار کوچک بینی
  • نوک تیز بینی
  • قوس قابل مشاهده بر روی بینی
بهترین جراح بینی فانتزی
Maxillofacial surgery specialist

dr-behrouz jalali

تفاوت جراحی بینی فانتزی با سایر روش ها در چیست؟

advanced divider

طبق مشخصات گردآوری شده، زاویه بین بینی و لب یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها در جراحی فانتزی بینی محسوب می‌شود.در جراحی‌های فانتزی بینی این فاصله حدود 105 درجه است در حالی که در عمل طبیعی بینی این فاصله 90 درجه خواهد بود.به همین دلیل، نوک بینی در جراحی‌های فانتزی یا باربی خیلی بلند و تیز می‌شود اما در جراحی‌های طبیعی قوس بزرگ و واضحی قابل مشاهده نخواهد بود.

جراحی فانتزی و باربی بینی همان‌طور که زیبایی چهره شما را چندبرابر می‌کند، اگر توسط یک متخصص و جراح حرفه‌ای بینی انجام نشود، می‌تواند چهره شما را بد فرم‌تر از قبل نشان دهد. از این رو به هنگام انتخاب جراح متخصص دقت زیادی به خرج دهید و تجربه و سابقه او را در عمل‌های فانتزی بینی به طور جدی بررسی کنید.

بینی فانتزی مناسب چه صورت‌هایی است؟

advanced divider

با وجود اینکه بسیار از متقاضیان عمل بینی، به مدل باربی یا فانتزی تمایل دارند اما این مدل بینی با هر صورتی جور نخواهد بود.اگر شما نیز به عمل باربی بینی علاقه‌مند هستید، بهتر است از جراح متخصص خود مشاوره بگیرید.در بخش‌های قبلی نیز ذکر کردیم که عمل باربی بینی بیشتر مناسب افرادی است که بینی استخوانی دارند. علاوه بر ساختار بینی، شکل صورت نیز در انتخاب روش عمل جراحی بی‌تاثیر نخواهد بود. برای مثال عمل فانتزی بیشتر برای افرادی مناسب است که صورتی ریزنقش و گرد دارند.بینی فانتزی می‌تواند جذابیت چهره افرادی که رخ کوچکی دارند را دوبرابر کند.در صورتی که چهره شما با بینی فانتزی تناسب کافی نداشته باشد، نتیجه حاصل از جراحی بینی فانتزی رضایت‌بخش نخواهد بود و همین امر زیبایی چهره شما را کاهش می‌دهد.

در آخر اینکه برای تشخیص بهترین روش جراحی بینی بهتر است به سراغ بهترین جراح بینی  بروید که مناسب ترین روش جراحی بینی را براساس نیاز، سلیقه، بودجه و ساختار صورتتان به شما پیشنهاد دهد.
با توجه به مشخصه‌های ظریفی که بینی‌های فانتزی، باربی و عروسکی دارند، افرادی که چهره ظریف دارند بهترین کاندید برای این جراحی خواهند بود.

بینی فانتزی بیشتر برای صورت‌هایی مناسب است که از ظرافت و ریزی لازم برخوردار باشند. در بیشتر موارد بینی عروسکی یا فانتزی به خانم‌هایی پیشنهاد می‌شود که صورت بسیار ریز نقش و ظریفی دارند. متخصص با انتخاب این روش جراحی می‌تواند سازگاری لازم را بین بینی و ساختار صورت بیمار خود ایجاد کند.

تفاوت بین عمل بینی طبیعی و فانتزی

advanced divider

در بخش دیگری از این راهنما توضیح دادیم که تفاوت اصلی عمل بینی فانتزی و طبیعی در زاویه میان لب و بینی فرد بیمار است.
در عمل بینی طبیعی، نوک بینی خیلی روبه بالا نیست و سوراخ‌های بینی چندان مشخص نخواهند بود. این در حالی است که در روند عمل بینی فانتزی، نوک بینی بسیار سربالا خواهد بود و سوراخ‌های بینی نیز مشخص و واضح دیده می‌شوند.

در برخی موارد بینی‌های فانتزی، باربی یا عروسکی ظاهری غیرطبیعی به خود می‌گیرند البته این ظاهر غیرطبیعی در صورتی ایجاد می‌شود که متخصص غیرحرفه‌ای مسئولیت جراحی بینی را برعهده بگیرد. ایجاد تقارن و تعادل در صورت، از اصلی‌ترین مسائل به هنگام انجام عمل بینی است.

عمل بینی طبیعی بیشتر موردپسند افرادی قرار می‌گیرد که مشکلات تنفسی دارند و خیلی به زیبایی بیشتر شکل و ساختار بینی خود اهمیت نمی‌دهند. در واقع کسانی که دوست ندارند تغییرات بینی آنها خیلی واضح و مشخص باشد، عمل بینی طبیعی را انتخاب می‌کنند.

نکات مهم در اجرای عمل بینی فانتزی

advanced divider

شما به عنوان متقاضی عمل بینی فانتزی باید نکاتی را در نظر بگیرید. به زبان ساده بی‌توجهی به برخی موضوعات و مسائل می‌تواند دردسرهای بزرگی به همراه داشته باشد و شما را از کرده خود پشیمان کند. اولین نکته به هنگام انجام عمل بینی باربی انتخاب یک متخصص حرفه‌ای در اجرای این نوع عمل جراحی است. قبل از اینکه برای این عمل اقدامات لازم را انجام دهید، بهتر است توصیه متخصص مورد نظرتان را دنبال کنید و رژیم غذایی منظمی برای خود بچینید. سعی کنید قبل از عمل از غذاهایی استفاده کنید که فیبردار هستند زیرا به دلیل داروهایی که بعد از عمل باید مصرف کنید، ممکن است دچار یبوست شوید. غذاهای فیبردار برای رفع مشکلات گوارشی بعد از عمل به شما کمک می‌کنند.

توجه به بافت و غضروف بینی

در صورتی که بینی شما بافت و غضروفی قوی و مستحکم دارد شما می‌توانید به فکر عمل فانتزی باشید. در ضمن پوست نازک بینی از اصلی‌ترین دلایل برای انجام عمل باربی بینی خواهد بود. فراموش نکنید بینی استخوانی و اعضای کوچک صورتتان، شما را به کاندیدای خوبی برای این عمل جراحی تبدیل کرده است.

عمل بینی عروسکی

کوچک کردن بیش از حد بینی

هرگز متخصص جراح را به منظور کوچک کردن بیش از حد بینی خود تحت فشار قرار ندهید و سعی کنید از تصمیم متخصص منتخب خود نهایت بهره را ببرید تا نتیجه دلخواه و رضایت‌بخشی نصیبتان شود. به خاطر داشته باشید عمل فانتزی بینی برای بینی گوشتی شما هرگز گزینه مناسبی نخواهد بود.انجام عمل جراحی بینی بدون عوارض تنفسی غیر ممکن است اما جراح باید روند عمل را به گونه‌ای انجام دهد که عملکرد طبیعی بینی مختل نشود.

جراح بینی فانتزی

توجه به نوع بینی و تجربه جراح

در صورتی که بینی گوشتی دارید، توصیه می‌کنیم از عمل بینی طبیعی کمک بگیرید. سابقه و تجربه متخصص منتخب خود را در حوزه عمل فانتزی و باربی بینی بررسی کنید و مطمئن شوید که این پزشک منتخب در این مدل از عمل‌ها موفقیت‌های زیادی کسب کرده است اگر طول بینی بیش از حد کوچک باشد، تناسب بین فواصل ذکرشده ممکن است بهم بخورد و زیبایی چهره شما تحت الشعاع قرار بگیرد. در ضمن نسبت پهنای لب به پهنای بینی باید متناسب باشد و اگر بینی خیلی باریک یا پهن باشد، شما با مشکلاتی مواجه می‌شوید. زاویه بین خط اتصال بالا و پایین سوراخ‌های بینی و خط عمود بر لب بالا را زاویه بین بینی و لب می‌گویند. این زاویه در صورت زنان حدود 95 تا 100 درجه و در مردان 90 تا 95 درجه خواهد بود. تفاوت اصلی بینی عروسکی و طبیعی در همین زاویه است. بنابراین اگر جراح به این زوایا توجه داشته باشد، شما بینی طبیعی خواهید داشت.

از سوی دیگر، افرادی که دوست دارند تغییرات بینی آنها به واضح‌ترین شکل ممکن مشخص باشد، عمل فانتزی یا باربی را می‌پسندند و ترجیح می‌دهند. عمل طبیعی بیشتر مورد نیاز کسانی است که به فکر ترمیم جزئی شکل و ساختار بینی خود هستند. متاسفانه در بیشتر موارد بعد از جراحی فانتزی، فرد دچار مشکلات تنفسی می‌شود زیرا سوراخ‌های بینی او بیش از حد کوچک می‌شوند. برخلاف عمل طبیعی بینی، جراحی فانتزی به همه افراد توصیه و پیشنهاد نمی‌شود زیرا باید فرم کلی صورت فرد متقاضی مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت اینکه اگر متخصصی آماتور عمل جراحی فانتزی را بر عهده بگیرد، بدون شک شکل بینی غیرطبیعی و سوراخ‌های آن بدفرم خواهد شد و همین موضوع اصلی‌ترین تفاوت میان عمل طبیعی و فانتزی بینی محسوب می‌شود.

هزینه عمل بینی فانتزی

advanced divider

با کمی جستجو در حوزه عمل بینی و کسب اطلاعات از منابع مختلف متوجه می‌شوید که هر یک از متخصصان مبلغ متفاوتی برای انجام عمل جراحی طبیعی و فانتزی دریافت می‌کنند.علت متغیر بودن این هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بخش برخی از اساسی‌ترین معیارهای تاثیرگذار بر روی هزینه عمل بینی فانتزی را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

برخی از متخصصان به دلیل سابقه و تجربه درخشانی که در این حوزه دارند، دستمزد زیادتری نسبت به سایر پزشکان دریافت می‌کنند.

دیگر دلایل تاثیرگذار بر روی قیمت عمل بینی به تکنیک‌هایی مرتبط هستند که متخصص در طول جراحی از آنها استفاده می‌کند. در برخی موارد که عمل جراحی بینی با پیچیدگی‌های زیادی همراه است، هزینه عمل نیز افزایش می‌یابد.

در نظر داشته باشید پزشک متخصصی که در منطقه سعادت آباد مطب دارد به طور معمول هزینه و حق الزحمه بیشتری نسبت به پزشکی که در شهرستان‌ها فعالیت دارند دریافت خواهد کرد.بنابراین موقعیت مکانی مطب منتخب شما در هزینه عمل تاثیرگذار اس

در صورتی که فرد متقاضی به برخی از مواد بیهوشی عادی حساسیت داشته باشد و متخصص از مواد بیهوشی خاص برای او استفاده کند، به طور حتم هزینه جراحی افزایش می‌یابد.که در منطقه سعادت آباد مطب دارد به طور معمول هزینه و حق الزحمه بیشتری نسبت به پزشکی که در شهرستان‌ها فعالیت دارند دریافت خواهد کرد.بنابراین موقعیت مکانی مطب منتخب شما در هزینه عمل تاثیرگذار اس

در صورتی که جراحی در بهترین کلینیک عمل بینی و یا اتاق عمل مجهز و به روز باشد، بیمار باید مبلغ بیشتری به ازای استفاده از این تجهیزات پرداخت کند.

دکتر بهروز جلالی

انتخاب بهترین دکتر عمل بینی فانتزی

در طول این مطلب توضیح دادیم که ریسک عمل بینی فانتزی زیاد است زیرا با یک اشتباه متخصص این امکان وجود دارد که بینی شما بدشکل و سوراخ‌های آن بدفرم شوند. بنابراین اولین مسئله قبل از برنامه‌ریزی برای جراحی فانتزی بینی، انتخاب یکی از بهترین متخصصان محبوب در همین حوزه خواهد بود. پزشکان و متخصصان زیادی سابقه درخشان و خوبی در این نوع عمل‌ها دارند که دکتر جلالی نیز یکی از همین پزشکان معتبر و متخصص به حساب می‌آید. در نظر داشته باشید علاوه بر جراحی فانتزی، شما برای تجربه جراحی بینی گوشتی یا عمل طبیعی بینی خود می‌توانید از همین متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید.