متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت

عمل بینی طبیعی

advanced divider

اگر تصمیم به عمل بینی طبیعی دارید و به دنبال بهترین جراح بینی طبیعی هستید،
تیم حرفه ای و باتجربه دکتر بهروز جلالی آماده مشاوره با شماست.
تجربه ی بیش از پانزده سال و کلینیک مدرن و مجهز نقطه تمایز ماست.
تردید نکنید و همین حالا وقت مشاوره را رزرو کنید.

بهترین جراح عمل بینی طبیعی

advanced divider

شاید در حال حاضر و در جامعه مدرن امروزی، بسیاری از افراد به دنبال عمل‌ بینی فانتزی یا حتی عمل بینی نیمه فانتزی هستند اما عمل بینی طبیعی یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش زیبایی چهره است.
این مدل عمل تضمین می‌کند که بینی حتی بعد از جراحی نیز همچنان مکمل گونه‌ها، چانه و سایر قسمت‌های صورت خواهد بود. هر چه جراحی بینی طبیعی‌ تر انجام شود، آثار کمتری از تغییرات اجرایی روی بینی مشاهده می‌شود.
بدین ترتیب، بیماران بعد از این جراحی همچنان ظاهری متقارن و هماهنگ با سایر قسمت‌های صورت خود خواهند داشت.
اگر شما نیز یکی از بیمارانی هستید که دوست ندارید با داشتن بینی فانتزی نظر و توجه دیگران را جلب کنید، بهتر است از جراح خود بخواهید به صورت طبیعی بینی شما را عمل کند. در این مطلب توضیحات بیشتری از این روش عمل بینی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

عمل بینی طبیعی

چرا افراد عمل بینی طبیعی را ترجیح می‌دهند؟

advanced divider

دلایل زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده علاقه بیماران به عمل بینی طبیعی است. اساسی‌ترین دلیل برای تقاضای عمل طبیعی بینی، نارضایتی بیماران از شکل و ظاهر عادی بینی آنها است، در حالی دوست ندارند ظاهر بینی آنها با تغییرات اساسی روبرو شود.توجه داشته باشید، جراحی فانتزی و نیمه فانتزی بینی کار خیلی سختی نیست اما همه جراحان نمی‌توانند بینی شما را به شکل طبیعی جراحی کنند. در ادامه برخی از اصلی‌ترین دلایل برای تجربه جراحی طبیعی بینی را به طور خلاصه نام می‌‌بریم:

  • درمان آسیب بینی که در اثر جراحت شدید ایجاد شده است
  • رفع عیوب مادرزادی بینی
  • بهبود تنفس
  • جلوگیری از گرفتگی بینی
  • اصلاح عمل جراحی بینی بی‌اثر و ناموفق
عمل بینی طبیعی

با انجام عمل بینی طبیعی، ظاهر طبیعی خود را حفظ کنید

advanced divider

بدون شک در خانواده‌ و در میان آشنایان و اطرافیانتان حداقل یک الی 3 نفر عمل جراحی بینی انجام داده‌اند. در بیشتر مواقع عمل بینی به گونه‌ای انجام می‌شود که شما یا سایر افراد به راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید. اما همیشه این طور نیست و در برخی موارد افراد به فکر انجام عمل بینی طبیعی خواهند بود.جراحی طبیعی بینی، ظاهر آن را تغییر می‌دهد اما این تغییرات خیلی چشمگیر و قابل‌توجه نخواهند بود. بنابراین اگر می‌خواهید تقارن صورت خود را حفظ کنید، جراحی طبیعی فکر خوبی برای شما است. در صورتی که از جراح متخصصی بینی برای این عمل کمک بگیرید، ظاهر بینی شما با تمام قسمت‌های صورتتان و آناتومی کل چهره شما هماهنگ است.اصلاحات ساختاری که انجام می‌شود به یکپارچگی طبیعی بینی شما کمک خواهد کرد. در ضمن این عمل جراحی تضمین می‌کند که ساختار بینی جراحی‌شده شما در طول عمرتان پایدار باقی می‌ماند و به شما کمک می‌کند به خوبی و حتی بهتر از قبل نفس بکشید.برخلاف تصوری که عموم مردم دارند، جراحی بینی به معنای داشتن بینی بی‌نقص نیست بلکه روشی برای بهبود شکل و ظاهر بینی و هماهنگی آن با سایر قسمت‌های صورتتان خواهد بود. طی عمل طبیعی، بینی شما هرگز نسبت به سایر قسمت‌های صورتتان بهتر یا بدتر نمی‌شود و فرمی مناسب با صورت طبیعی شما خواهد داشت.

علاوه بر دلایلی که در بالا ذکر شد، افراد بینی طبیعی را ترجیح می‌دهند زیرا دمده و قدیمی نمی‌شود. برای مثال برخی از فرم‌های بینی همانند بینی باربی برای مدت معینی مد هستند و پس از مدتی محبوبیت خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که بینی طبیعی همیشه محبوب خواهد بود.

البته هیچ تعریف خاص یا فرمول مشخصی برای بینی‌های طبیعی وجود ندارد و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید بینی که یک سری ویژگی‌های منحصر به فرد را دارد جزء بینی‌های طبیعی محسوب می‌شود. بینی طبیعی در صورت هر فرد و با توجه به زوایای چهره او متفاوت خواهد بود. بدین ترتیب متخصصان و جراحان می‌توانند بینی طبیعی هر یک از افراد را تشخیص دهند.

پیش از این نیز گفتیم، همه جراحان و متخصصان حاضر در حوزه زیبایی نمی‌توانند جراحی طبیعی بینی را به خوبی انجام دهند. از این رو در انتخاب پزشک جراح باید دقت زیادی به خرج دهید. جراحانی که می‌توانند بینی شما را به صورت طبیعی جراحی کنند تمام تمرکز خود را بر روی تطابق ساختار و ظاهر بینی شما با سایر ویژگی‌های صورتتان معطوف خواهند کرد.

در عمل بینی طبیعی چه مسائلی را باید در نظر گرفت؟

advanced divider

دوره بینی‌های فانتزی و عروسکی تمام شده و در روش‌های اخیر جراحان به جای کوچک کردن بیش از حد بینی و نوک تیز کردن سر آن، بیشتر به ساختار بینی و اصلاح یا تقویت آن اهمیت می‌دهند.همچنین  معمولا در این نوع جراحی مشکلات تنفسی وجود ندارد و نیاز به عمل بینی ترمیمی نیز کمتر است. در جامعه امروزی اصلی‌ترین عنصر جراحی بینی، طبیعی بودن آن است. بنابراین برای داشتن بینی طبیعی و زیبا باید جراحی متخصص را انتخاب کنید. این پزشک نیز باید به نکات ذکر شده در ادامه این مطلب توجه داشته باشد. دکتر جلالی و تیم حرفه ای آماده مشاوره زیباجویان  عزیز می باشند. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.در عمل بینی طبیعی ساختار بینی خیلی زیاد دستکاری نمی‌شود و فقط عیوب آن اصلاح خواهد شد. این عیوب عبارت هستند از:

Maxillofacial surgery specialist

dr-behrouz jalali

نکات مهم در اجرای عمل بینی طبیعی

advanced divider

بررسی ساختار غضروفی و استخوانی

در مرحله اول جراح شما باید تشخیص دهد که آیا شما کاندیدای جراحی طبیعی بینی هستید یا اینکه جراحی‌های دیگر بینی برای شما مناسب‌تر خواهد بود. برای دریافت بهترین نتیجه از عمل بینی، ساختار غضروفی و استخوانی بینی شما باید قوی باشد تا از پایین رفتن بیش از حد دیواره‌های بینی و تنگ شدن راه تنفس در زمان دم جلوگیری شود.در صورتی که جراح این غضروف‌ها را در حین عمل بیش از حد ضعیف کند یا آنها را زیاد بتراشد، دیواره‌های جانبی بینی از بین می‌روند. در ادامه بینی در حین دم به داخل کشیده می‌شود و تنگی نفس به همراه خواهد داشت. به طور کلی در طول جراحی، بینی نباید از اندازه طبیعی کوچک‌تر شود زیرا در این حالت تنفس فرد بیمار مختل خواهد شد.

عمل بینی عروسکی

توجه به اندازه سوراخ های بینی برای تنفس

همچنین اندازه سوراخ‌های بینی نقش مهمی در تنفس بدون انسداد خواهند داشت. طبق این اطلاعات، حفظ ساختار اسکلتی و غضروفی اصلی بینی در جراحی طبیعی آن بسیار مهم است و نباید استحکام ساختار بینی را فدای کوچک شدن بیش از حد آن کرد.
انجام عمل جراحی بینی بدون عوارض تنفسی غیر ممکن است اما جراح باید روند عمل را به گونه‌ای انجام دهد که عملکرد طبیعی بینی مختل نشود.

جراح بینی فانتزی

در نظر گرفتن ایده‌آل‌ترین زاویه صورت

فراموش نکنید، کوچک شدن بینی و رسیدن به فرم مطلوب، به طور حتم باعث زیبایی چهره شما نمی‌شود بلکه زیبایی اصلی به تناسب بینی با سایر قسمت‌های صورت بستگی دارد. برای مثال طول بینی باید متناسب با فاصله ابتدای بینی تا خط رویش مو باشد و همچنین فاصله نوک بینی باید تا چانه برآورد شود.
اگر طول بینی بیش از حد کوچک باشد، تناسب بین فواصل ذکرشده ممکن است بهم بخورد و زیبایی چهره شما تحت الشعاع قرار بگیرد. در ضمن نسبت پهنای لب به پهنای بینی باید متناسب باشد و اگر بینی خیلی باریک یا پهن باشد، شما با مشکلاتی مواجه می‌شوید. زاویه بین خط اتصال بالا و پایین سوراخ‌های بینی و خط عمود بر لب بالا را زاویه بین بینی و لب می‌گویند. این زاویه در صورت زنان حدود 95 تا 100 درجه و در مردان 90 تا 95 درجه خواهد بود. تفاوت اصلی بینی عروسکی و طبیعی در همین زاویه است. بنابراین اگر جراح به این زوایا توجه داشته باشد، شما بینی طبیعی خواهید داشت.

جراح بینی فانتزی

توجه به انتظارات واقع‌بینانه

اصلی‌ترین نشانه یک جراح بینی متخصص، قبول انتظارات واقع‌بینانه است. به عبارت دیگر هم بیمار و هم متخصص باید انتظارات واقع بینانه‌ای داشته باشند. عمل طبیعی بینی با محدودیت‌هایی روبرو است. انتظارات واقع‌بینانه مانع از غافلگیری یا نارضایتی بیماران از نتیجه نهایی خواهند بود. در ضمن عمل بینی عروسکی و فانتزی می‌تواند ظاهر بینی شما را به طور کامل غیر طبیعی نشان دهد.

جراح بینی فانتزی

دقت زیاد جراح

با وجود اینکه جراحی طبیعی ساده‌تر از جراحی بینی باربی به نظر می‌رسد اما مهارت جراح در رسیدن به فرم طبیعی بینی امری بسیار مهم و حیاتی است. اگر جراح منتخب در کار خود مهارت کافی نداشته باشد، نمی‌تواند تغییرات مناسبی در بینی شما ایجاد کند و ممکن است در حین جراحی اشتباهاتی رخ دهد که نه تنها شما را از رسیدن به ظاهر طبیعی باز می‌دارد بلکه آسیب‌های جدی نیز به همراه خواهد داشت.

سوالات رایج درباره عمل بینی طبیعی

advanced divider
آیا میتوان با حفظ ظاهر طبیعی، عمل بینی انجام داد؟

دکتر جلالی سابقه بسیار زیاد و خوبی در انواع جراحی‌های زیبایی دارد. عملکرد خوب این پزشک باعث شده بسیاری از بیماران به جراحی طبیعی بینی خود فکر کنند و کمتر به سراغ روش‌های فانتزی و عروسکی بروند. هدف اصلی این جراح دستیابی به یک نتیجه طبیعی و سازگار ساختن بینی بیمار با سایر قسمت‌‎های صورت او خواهد بود. بنابراین اگر آماده هستید که شکل بینی خود را بدون تغییرات اساسی عوض کنید، می‌توانید مشاوره‌های لازم را دریافت کنید و در نهایت برای انجام جراحی طبیعی بینی خود تصمیم بگیرید.