متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

بیهوشی عمل بینی، عمل بینی بدون بیهوشی چیست؟

راهنمای جامع بیهوشی عمل بینی

با اینکه طی سال‌های اخیر، روش‌های مختلفی برای بیهوشی قبل از رینوپلاستی تعبیه شده‌اند و همچنین تخصص زیادی در این حوزه کسب شده است، همچنان برخی از افراد نسبت به داروی بیهوشی گارد دارند. به عبارت دیگر بیهوشی عمل بینی هنوز هم دلیل اصلی نگرانی بسیار از متقاضیان این جراحی محسوب می‌شود. غلبه بر عوارض حاصل از ماده بیهوشی به تخصص و تجربه جراح منتخب شما بستگی دارد.

ناگفته نماند برخی از داروهای بیهوشی عارضه کمتری دارند و دردسرآفرین نیستند. می‌توان گفت به هنگام انتخاب بهترین متخصص باید در مورد داروی بیهوشی قبل از عمل نیز بررسی‌هایی انجام دهید. بیهوشی قبل از رینوپلاستی به یکی از دغدغه‌های اصلی برخی از بیماران تبدیل شده است. در این راهنما به طور مفصل در مورد بیهوشی عمل بینی صحبت می‌کنیم.

معرفی 2 نوع بیهوشی عمل بینی

بیهوشی عمل بینی یکی از اصلی‌ترین مراحل رینوپلاستی اولیه یا عمل ترمیمی محسوب می‌شود و نباید آن را دست کم بگیرید. برای اینکه بهترین داروی بیهوشی را استفاده کنید، باید با انواع روش‌های بیهوشی آشنا شوید. به منظور کسب اطلاعات مناسب و جامع می‌توانید با متخصص جراح خود قبل از عمل بینی مشورت کنید.

متخصصان با معاینه ساختار و فرم بینی شما، بهترین روش جراحی را انتخاب می‌کنند. در ادامه نیز براساس روش جراحی بینی، بهترین ماده بیهوشی را در نظر می‌گیرند. هر چه پیچیدگی روند جراحی شما بیشتر باشد، بدون شک متخصص باید از داروی بیهوشی قوی‌تری استفاده کند. در بخش بعدی 2 نوع از بهترین روش‌های بیهوشی رینوپلاستی را معرفی می‌کنیم.

بیهوشی عمومی عمل بینی

اگر متخصص جراح از بیهوشی عمومی استفاده کند، بیمار به طور کامل خواب است و از اتفاقات اطراف خود آگاهی ندارد. طی این روش لوله‌ای در گلو یا نای بیمار قرار می‌گیرد که به دستگاه بیهوشی وصل است. با این کار متخصص وضعیت تنفس و درصد بیهوشی بیمار را تحت کنترل خود دارد. طی این روند متخصص به فاکتورهای زیر نیز دسترسی خواهد داشت:

  • ضربان قلب
  • سطح اکسیژن خون
  • فشار خون
  • علائم حیاتی و هوشیاری

متاسفانه بسیاری از بیماران به دلیل ناآگاهی از بیهوشی عمومی ترس دارند و سعی می‌کنند از روش‌های غیر تهاجمی‌تر استفاده کنند. در نظر داشته باشید، بیشتر متخصصان از همین نوع بیهوشی برای عمل بینی استفاده می‌کنند.

مزایا و هزینه بیهوشی عمومی رینوپلاستی

بیهوشی عمومی در واقع به شما کمک می‌کند تا هیچ دردی را حس نکنید. بنابراین هیچ خاطره مشخصی از روند جراحی بینی خود ندارید. در ضمن با انتخاب این نوع بیهوشی متخصص از راه‌های تنفسی شما مراقبت می‌کند.

هزینه این نوع بیهوشی نسبت به سایر روش‌ها گران‌تر است. فراموش نکنید متخصص هزینه اتاق عمل و داروی بیهوشی عمومی را به صورت جداگانه از شما دریافت می‌کند.

تزریق آرام‌بخش

بیهوشی عمل

نتیجه حاصل از بیهوشی عمل بینی

با تزریق آرام‌بخش بیمار بیهوش نمی‌شود، بلکه بیدار و آرام است اما به هیچ‌وجه احساس ناراحتی ندارد. می‌توان گفت با تزریق آرام‌بخش بیمار از اطراف خود هیچ آگاهی نخواهد داشت. تزریق آرام‌بخش با بیهوشی عمومی فرق دارد. این نوع دارو به تنفس عادی بیمار کمک می‌کند اما سطح هوشیاری او را تا جای ممکن کاهش می‌دهد.

بعد از تزریق این آرام‌بخش متخصص علائم حیاتی بیمار را به طور دائم بررسی می‌کند. داروهای آرام‌بخش به طور معمول اثر کوتاه مدتی دارند و متخصص باید به طور دائم بر آنها نظارت داشته باشد. در تزریق این داروها متخصص باید دقت زیادی به خرج دهد تا مقدار متناسبی از آنها را تزریق کنند.

تجویز و تزریق بیش از حد این نوع دارو نیز دردسرآفرین است اما بعد از اینکه اثر این آرام‌بخش از بین می‌رود، بیمار عرض چند دقیقه و به تدریج بیدار می‌شود. در ضمن بیداری و هوشیاری بیمار با هیچ نوع سرفه‌ای همراه نخواهد بود. اگر قصد دارید از این روش بیهوشی عمل بینی استفاده کنید، باید از متخصص جراح منتخب خود مشاوره کاملی بگیرید.

مزایا و هزینه تزریق آرام‌بخش رینوپلاستی

این نوع روش بیهوشی برای جراحی بینی در انواع بیمارستان‌ها و مراکز جراحی زیبایی یافت می‌شود و در دسترس است. این نوع روش نسبت به بیهوشی عمومی مزایای بیشتری دارد. تهوع و استفراغ شما بعد از هوشیار شدن بسیار کم است. همچنین دوره نقاهت و بهبودی بعد از عمل نیز خیلی سریع پیش می‌رود.

با انتخاب این روش طی جراحی بینی خود خون کمتری از دست می‌دهید. قیمت این نوع بیهوشی نیز همانند بیهوشی عمومی است و متخصص هزینه این نوع آرام‌بخش را به صورت جداگانه از شما دریافت می‌کند.

بیهوشی عمل بینی چقدر طول می‌کشد؟

از آنجایی که بیمار باید قبل از جراحی بیهوش شود تا متخصص بتواند روند جراحی را به خوبی پیش برد، پس بیهوشی عمل بینی نیز درست قبل از شروع رینوپلاستی بر روی بیمار اجرا می‌شود. با توجه به پیچیدگی و سختی جراحی بینی، بیهوشی آن نیز مدت زمان متغیری خواهد داشت.

در بیشتر موارد عمل بینی بین یک و نیم ساعت تا 3 ساعت زمان می‌برد و بیمار باید طی این زمان بیهوش بماند. فرقی ندارد از کدام روش استفاده کنید، در هر 2 روش بیهوشی عمومی و بی‌حسی موضعی یا تزریق آرام‌بخش شما به عنوان فرد بیمار هیچ نوع دردی را احساس نمی‌کنید.

بیمار چه مدت بعد از جراحی بینی به هوش می‌آید؟

اگر برای جراحی بینی خود بیهوشی عمومی را انتخاب کرده‌اید و همچنین متخصص به شما پیشنهاد می‌کند از طریق این نوع بیهوشی عمل بینی را تجربه کنید، بهتر است توصیه و مراقبت‌های مربوط به بیهوشی عمل بینی را جدی بگیرید.

شاید برایتان سوال شود که چه مدت بعد از عمل بینی با بیهوشی عمومی به هوش می‌آیید و هوشیار هستید. در اکثر موارد بیماران حداکثر یک ساعت بعد از جراحی بینی به هوش می‌آیند. البته شما بلافاصله بعد از اینکه به هوش می‌آیید، هوشیاری کامل خود را به دست نمی‌آورید.

بیهوشی عمل بینی بهتر است یا بی‌حسی آن؟

شاید در سال‌های گذشته، بیشتر متخصصان به دلیل کمبودهایی که در حوزه پزشکی با آن روبرو بودند، از بی‌حسی موضعی برای عمل بینی یا سایر جراحی‌ها استفاده می‌کردند اما در حال حاضر وضعیت فرق دارد. توسعه علم پزشکی باعث شده، متخصصان از داروهای بیهوشی مرغوب برای رینوپلاستی استفاده کنند.

اگر با چندین متخصص حرفه‌ای جراحی بینی صحبت کنید، متوجه می‌شوید که آنها بیهوشی را به بی‌حسی ترجیح می‌دهند. البته هر 2 روش نام‌برده شده مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین متخصص با توجه به شرایط بیمار و هدف عمل بینی بهترین روش را انتخاب و اجرا می‌کند.

با بیهوشی عمل بینی، فرد بیمار هوشیاری خود را به طور کامل از دست می‌دهد و به خواب عمیقی فرو می‌رود. بنابراین در طور جراحی هیچ دردی را احساس نمی‌کند. در مقابل بی‌حسی به گونه‌ای ست که فرد در هوشیاری جزئی به سر می‌برد و حتی می‌تواند روند عمل بینی گوشتی خود را مشاهده کند.

منظور از عمل بینی بدون بیهوشی چیست؟

بیهوشی عمل بینی

اهمیت بیهوشی عمل بینی

در صورتی که متخصص جراح آرام‌بخش را به صورت وریدی تزریق کند تا شما برای عمل بینی فانتزی، عمل نیمه فانتزی  یا سایر جراحی‌های بینی آماده شوید، در واقع عمل بینی بدون بیهوشی رخ می‌دهد. این نوع بیهوشی عادی به طور معمول خیلی سریع، راحت و به صورت سرپایی تزریق می‌شود.

متخصص جراح داروی بی‌حس‌کننده‌ای نیز درون بافت‌های بینی شما تزریق می‌کند تا درد نداشته باشید. با تزریق آرام‌بخش داخل وریدی، شما با اینکه بیهوش نیستید اما به طور کامل نیز هوشیار نخواهید بود. بدن شما بعد از تزریق این دارو سست می‌شود و شما در طول جراحی هیچ دردی را حس نمی‎کنید. به این روش عمل بینی بدون بیهوشی گفته می‌شود.

مزایای عمل بینی بدون بیهوشی

همان‌طور که می‌دانید عمل بینی بدون داروهای بیهوشی قوی، با خطرات و عوارض کمتری همراه است. همچنین بیماران بعد از جراحی بینی بدون بیهوشی، تورم وکبودی‌های کمتری را تجربه می‌کنند. علاوه بر کاهش کبودی‌ها، بیماران با عوارضی همانند حالت تهوع یا استفراغ به هوش نمی‌آیند. برخی دیگر از مزایای عمل بینی بدون داروی بیهوشی را در زیر نام می‌بریم:

  • بی‌حسی موضعی روشی امن‌تر است
  • جراحی بینی بدون بیهوشی به اتاق عمل نیاز ندارد
  • هزینه جراحی بینی بدون بیهوشی ارزان‌تر است

نکات قبل از جراحی بینی بدون بیهوشی

اگر طبق بررسی‌ها و معاینات متخصص معلوم شد که عمل جراحی بینی بدون بیهوشی برای شما بهتر است، باید نکات و جزئیات یا مراقبت‌های قبل از عمل را در نظر بگیرید که در ادامه آنها را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

  • دو الی 3 روز قبل از عمل بینی خود پیاده‌روی کنید
  • شب و روز قبل از عمل غذای سنگین نخورید
  • اگر به حساسیت دارویی دچار هستید، این موضوع را به متخصص خود اطلاع دهید
  • اگر تحت درمان ویژه‌ای هستید، شرایط خود را برای متخصص بازگو کنید

کاندید مناسب برای عمل بینی بدون بیهوشی

به طور تقریبی همه افراد زیباجو و متقاضی جراحی بینی، می‌توانند کاندید مناسبی برای عمل بینی بدون بیهوشی محسوب شوند. در صورتی که شما از مصرف داروهای بیهوشی وحشت دارید، می‌توانید بدون بیهوشی بینی خود را جراحی کنید.

بی‌حسی موضعی برای کسانی مناسب است که از عمل کردن بینی خود و بیهوشی آن ترس دارند. در نظر داشته باشید مدت زمان جراحی بینی بدون بیهوشی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • نوع عمل زیبایی بینی و هدف یا انگیزه بیمار
  • سن فرد متقاضی
  • مهارت و توانایی جراح بینی
  • نوع پوست بینی فرد زیباجو

در صورتی که پوست بینی شما ضخیم باشد و روند رینوپلاستی بدون بیهوشی اجرا شود، مدت زمان اجرای عمل بینی حدود 2 ساعت خواهد بود.

کدام بیهوشی برای عمل بینی بهتر است؟

بهترین بیهوشی عمل بینی

شما به عنوان یک فرد عادی و متقاضی جراحی بینی نمی‌توانید بهترین نوع بیهوشی را انتخاب کنید. از این رو بهتر است با جراح بینی منتخب خود در مورد این موضوع صحبت کنید. این متخصصان تجربه و سابقه خوبی در حوزه انتخاب و تزریق داروهای بیهوشی دارند که به شما کمک می‌کنند تا بهترین روش بیهوشی را انتخاب کنید.

به طور کلی هیچ روش درست و غلطی برای انتخاب روش‌های بیهوشی عمل بینی وجود ندارد. در نهایت متخصص براساس وضعیت سلامت بیمار می‌تواند بهترین داروی بیهوشی را انتخاب و تزریق کند. بیهوشی همیشه برای عمل بینی نیست، بلکه برای جراحی فک یا سایر عمل‌های زیبایی نیز متخصصان از بیهوشی استفاده می‌کنند.

شاید شما نتوانید بهترین داروی بیهوشی را برای عمل بینی خود انتخاب کنید اما متخصصان می‌توانند با بررسی وضعیت بیماری شما و سلامت جسمی‌تان بهترین داروی بیهوشی را انتخاب و آن را تزریق کنند.

هزینه عمل بینی با بیهوشی بیشتر است یا بدون بیهوشی؟

نمی‌توان پاسخ مشخص و واضحی برای این سوال ارائه داد؛ زیرا هزینه جراحی بینی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. نوع هدف یا انگیزه بیماران و تکنیکی که متخصص برای جراحی بینی به کار می‌برد، بیشترین تاثیر را بر روی قیمت رینوپلاستی خواهند داشت.

همچنین نوع ساختار و فرم طبیعی بینی نیز بر روی هزینه جراحی آن موثر است. برای مثال عمل بینی استخوانی یا جراحی بینی گوشتی یا نوک پیازی متفاوت است. پس علاوه بر نوع بیهوشی، مسائل مختلف دیگری نیز بر روی هزینه عمل بینی موثر هستند.

گذشته از این مسائل می‌توان گفت عمل بینی بدون بیهوشی در بیشتر موارد از عمل بینی با بیهوشی ارزان‌تر است و هزینه‌های کمتری به همراه دارد. برای اینکه به اطلاعات دقیقی در مورد هزینه‌های جراحی بینی بدون بیهوشی و با استفاده از بیهوشی دست پیدا کنید، بهتر است با کلینیک منتخب خود تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

جمع‌بندی

شاید از بیهوشی جراحی بینی ترس داشته باشید اما نباید اجازه دهید این ترس به شما غلبه یا شما را از جراحی بینی پشیمان کند. اگر از بیهوشی عمومی وحشت دارید، می‌توانید روش‌های دیگر همانند بی‌حسی موضعی یا تزریق آرام‌بخش را تجربه کنید.

در این راهنما به طور مفصل در مورد بیهوشی عمل بینی و رینوپلاستی بدون بیهوشی توضیح دادیم تا شما با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب و تجربه کنید. فراموش نکنید متخصصان در این زمینه بهتر شما را راهنمایی می‌کنند. یکی از بهترین جراحان فک و صورت که عمل بینی نیز انجام می‌دهد، دکتر بهروز جلالی متخصص فک و صورت است که تیم حرفه‌ای او قبل از عمل اطلاعات کاملی در مورد بیهوشی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید...

اهمیت تغذیه بعد از عمل بینی

اهمیت تغذیه بعد از عمل بینی

  رینوپلاستی یک عمل جراحی برای بهبود ساختار  بینی، زیبایی صورت و تنفس بهتر است. رینوپلاستی اغلب با نام جراحی بینی نیز خوانده می‌شود و مزایای زیادی به همراه دارد. عوامل زیادی در موفقیت جراحی بینی نقش دارند که از جمله آنها می‌توان به مراقبت‌های قبل از عمل بینی، کیفیت

توضیحات بیشتر »
تامپون چیست و چه زمانی می‌توان آن را خارج کرد؟

تامپون بینی چیست و چه زمانی می‌توان آن را خارج کرد؟

در گذشته تامپون بینی در طول جراحی بینی و سینوس‌ها استفاده می‌شد و قرار دادن یا برداشتن آنها بسیار ناراحت‌کننده و دردناک بود. ایده و هدف اصلی استفاده از این بانداژها جلوگیری از خونریزی بعد از عمل است. با این حال طی سال‌های اخیر تکنیک‌های جراحی بینی به طور قابل

توضیحات بیشتر »
پیوند غضروف در عمل بینی

پیوند غضروف در جراحی بینی چه فایده‌ای دارد؟

پیوند غضروف در جراحی بینی برای تقویت بینی، بازسازی ساختار آن و کمک به بهبود عملکرد بینی فرد متقاضی انجام می‌شود. برای پیوند غضروف در جراحی بینی، متخصص می‌تواند از تیغه بینی، گوش‌ها و دنده‌ها مقداری غضروف بردارد و سپس آن را در نواحی مورد نظر بینی قرار دهد. این

توضیحات بیشتر »