متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت

عمل بینی نیمه فانتزی

advanced divider

اگر تصمیم به عمل بینی نیمه فانتزی دارید و به دنبال بهترین جراح بینی نیمه فانتزی هستید،
تیم حرفه ای و باتجربه دکتر بهروز جلالی آماده مشاوره با شماست.
تجربه ی بیش از پانزده سال و کلینیک مدرن و مجهز نقطه تمایز ماست.
تردید نکنید و همین حالا وقت مشاوره را رزرو کنید.

بهترین جراح عمل بینی نیمه فانتزی

advanced divider

بیشتر بانوان عزیز به روش‌های جراحی بینی علاقه‌مند هستند که تغییرات بینی آنها به صورت مشخص و واضح قابل مشاهده باشد.
از این رو جراحی فانتزی و نیمه فانتزی در میان خانم‌ها رایج‌تر است. نکته حائز اهمیت این است که بتوانید بهترین جراح بینی نیمه فانتزی را تشخیص دهی و نگران نتیجه  عمل نباشید.
در صورتی که دوست دارید بینی شما تا حدودی عروسکی باشد و ساختار طبیعی خود را همچنان حفظ کند، توصیه می‌کنیم از روش عمل بینی نیمه فانتزی کمک بگیرید.
این روش جراحی بینی ترکیبی از عمل فانتزی و طبیعی خواهد بود. تغییراتی که طی این عمل جراحی به وجود می‌آیند، به گونه‌ای هستند که علاوه بر اصلاح ظاهر بینی، ساختار طبیعی آن را نیز حفظ خواهند کرد. در صورتی که اطلاعات کمی در مورد این روش جراحی دارید، می‌توانید از راهنمای کامل ما کمک بگیرید.

نیم رخ بعد از عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی، رایج‌ترین جراحی در ایران

advanced divider

هدف از جراحی بینی، از بین بردن بدشکلی آن و ایجاد ساختاری ایده‌آل و استاندارد است. در نتیجه عمل زیبایی بینی در واقع راهی برای استاندارد جلوه دادن ظاهر بینی محسوب می‌شود. با اینکه ماهیت اصلی انجام عمل جراحی بینی همیشه یکسان است، اما تفاوت در سلیقه افراد و تمایلات مختلف باعث شده تنوع زیادی در روش‌های جراحی ایجاد شود.

به طور معمول بینی نیمه فانتزی برای افرادی مناسب است که تمایل ندارند بینی آنها به طور کامل طبیعی یا به طور کامل فانتزی باشد. در اجرای این جراحی، متخصص نقش بسیار مهمی دارد؛ زیرا یک جراح اندازه و ساختار بینی بیمار را بررسی می‌کند و براساس ساختار سایر اعضای صورت بهترین فرم را برای بینی در نظر می‌گیرد.بدین ترتیب اگر به دنبال این هستید که در کنار حفظ ظاهر و ساختار طبیعی بینی خود، از شکل عروسکی یا باربی بینی‌تان لذت ببرید، توصیه می‌کنیم از روش عمل بینی نیمه فانتزی استفاده کنید. ویژگی‌های اصلی بینی نیمه فانتزی عبارت هستند از:

نتیجه عمل بینی نیمه فانتزی
  • سر بالا بودن تقریبی نوک بینی

  • سوراخ‌های کوچک بینی

  • نازکی تیغه بینی

  • بیشتر بودن قوس بینی در مقایسه با بینی‌های طبیعی

  • اندازه کوچک بینی در مقایسه با حالت طبیعی آن

  • شکل و فرم ظریف بینی

Maxillofacial surgery specialist

dr-behrouz jalali

نکات مربوط به عمل بینی نیمه فانتزی

advanced divider

طی این روش جراحی بینی، نوک بینی فرد متقاضی کمی بالا می‌آید و قوس کمی بر روی بینی او قابل مشاهده خواهد بود. در این صورت بینی بیمار بیش از حد غیر طبیعی و فانتزی به نظر نمی‌رسد بلکه ظاهری زیبا و جذاب خواهد داشت.

لازم به ذکر است تمام متخصصان حاضر در حوزه عمل بینی نمی‌توانند جراحی نیمه فانتزی بینی را به خوبی انجام دهند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه و ایده‌آل خود توصیه می‌کنیم به سراغ جراح باتجربه و متخصص بینی فانتزی بروید.

جراحان متخصص قبل از اینکه برای عمل بینی شما اقدامات لازم را انجام دهند، ساختار و نوع بینی‌تان را معاینه می‌کنند و براساس صلاحدید خود یکی از بهترین روش‌های جراحی فانتزی، نیمه فانتزی یا جراحی بینی طبیعی را برای شما در نظر می‌گیرند.

یکی از الزامات برای این روش، داشتن بینی با پوست نازک و غضروفی مستحکم و قوی است. کسانی که بینی گوشتی دارند و پوست بینی آنها شل و ضخیم است، گزینه خوبی برای عمل نیمه فانتزی بینی نیستند و غضروف ضعیف بینی نیز از دیگر دلایل نامناسب بودن افراد برای جراحی بینی نیمه فانتزی محسوب می‌شود.

بنابراین کسانی که بینی گوشتی دارند، هرگز گزینه و کاندیدای مناسبی برای جراحی نیمه فانتزی بینی نخواهند بود و بهترین روش برای جراحی بینی آنها، عمل طبیعی است. در عمل نیمه فانتزی، متخصص سعی دارد سایز و شکل بینی را با سایر قسمت‌های صورت هماهنگ کند و نوک بینی کمی بالاتر از حد معمول قرار گیرد.

در این مدل بینی‌ها قوس روی بینی نیز تا حدودی قابل مشاهده است. توجه داشته باشید بینی نیمه فانتزی در مقایسه با بینی طبیعی کمی کوچک‌تر است و همین امر باعث می‌شود تنفس از طریق بینی‌های فانتزی کمی غیر طبیعی به نظر برسد.

جراحی باز بینی

در این روش جراحی، برش ریزی در میان 2 سوراخ بینی ایجاد می‌شود و عمل از طریق سوراخ‌های بینی قابل انجام خواهد بود. طی این روش جراحی، متخصص بیمار را بیهوش می‌کند و با ابزار و تجهیزات کاربردی فاصله بین 2 سوراخ را می‌شکافد. سپس با جابجایی پوست بینی تغییرات لازم را انجام می‌دهد و در نهایت شکاف ایجاد شده را بخیه می‌زند.

جراحی بسته بینی

در این روش جراحی برش و شکافی بر روی قسمت خارجی بینی قابل مشاهده نیست.در روش جراحی بسته متخصص با محدودیت‌های زیادی روبرو است و شاید به درستی به ساختار بینی دسترسی پیدا نکند. به عبارت دیگر این روش جراحی تا حدودی پیچیده‌تر از روش جراحی باز خواهد بود. اما مزایای آن بیشتر است برای مثال زمان انجام عمل جراحی کوتاه‌تر خواهد بود و دوره ریکاوری بیمار نیز خیلی طول نمی‌کشد.

advanced divider

عمل بینی نیمه فانتزی به چند روش قابل انجام است؟

عمل بینی نیمه فانتزی برای چه کسانی مناسب است؟

advanced divider

هدف اصلی از انجام این روش از بین بردن ایرادات ظاهری و مشخص بینی متقاضیان است. این در حالی خواهد بود که جراح تمام سعی خود را به کار می‌برد تا حالت طبیعی بینی را نیز حفظ کند. بدین ترتیب افرادی که به دنبال بینی خوش‌حالت هستند اما از چهره عروسکی و غیرطبیعی نیز خوششان نمی‌آید، می‌توانند از این روش جراحی کمک بگیرند.

جراحی نیمه فانتزی بینی برای افرادی مناسب است که دوست دارند بینی خوش‌فرمی با ساختار و حالت طبیعی داشته باشند. در این روش جراحی نیز عوامل تاثیرگذار زیادی وجود دارند. برای مثال پوست اطراف بینی فرد متقاضی، ساختار استخوان بینی و استحکام غضروف آن در روند اجرای جراحی بینی نیمه فانتزی تاثیرگذار است.از این رو نمی‌توان این روش را برای همه افراد متقاضی تجویز کرد. کسانی که غضروف بینی آنها محکم و مستحکم است، می‌توانند گزینه خوبی برای این عمل جراحی به حساب آیند. همچنین متقاضیانی که پوست بینی نازکی دارند، بهترین کاندید برای جراحی نیمه فانتزی محسوب می‌شوند.پس اگر دوست دارید بینی شما حالت عروسکی نداشته باشد و از ساختار و ظاهر طبیعی خود کمی خارج شود، توصیه می‌کنیم از جراحی نیمه فانتزی بینی کمک بگیرید. فراموش نکنید در انتخاب جراح خود باید دقت زیادی به خرج دهید.

تفاوت عمل بینی نیمه فانتزی و فانتزی در چیست؟

advanced divider
بینی نیمه فانتزی

بدون شک با شکل بینی‌های فانتزی آشنا هستید و می‌دانید که بینی‌های عروسکی ظاهری غیرطبیعی دارند و سوراخ‌های بینی بسیار کوچک خواهد بود. این در حالی است که بینی‌های نیمه فانتزی به اندازه بینی‌های باربی شکل قوس ندارند و نوک آنها خیلی سربالا نخواهد بود.

جراحی بینی

به طور معمول زاویه بین نوک بینی با لب بالایی در بینی‌های فانتزی حدود 105 درجه و در بینی‌های نیمه فانتزی بین 90 تا 100 درجه است. بینی‌های فانتزی با تغییرات چشمگیری همراه خواهند بود اما بینی‌های نیمه فانتزی تنها با تغییرات جزئی در ظاهر بینی قابل مشاهده هستند.

قوس بینی نیمه فانتزی

در بینی‌های فانتزی قوس بینی زیاد است اما در بینی‌های نیمه فانتزی قوس بینی کم‌تر خواهد بود و ساختار بینی به مدل‌های طبیعی نزدیک‌تر است. درضمن انحنای بینی‌های نیمه فانتزی به اندازه انحنای بینی‌های فانتزی نیست.

سوالات رایج شما درباره عمل بینی فانتزی

advanced divider

بهترین زمان تزریق کورتون به بینی چه زمانی است؟

بعد از عمل بینی متخصص جراح به منظور جلوگیری از تورم بیش از حد بینی یا کاهش ورم آن مقداری کورتون به بینی فرد بیمار تزریق می‌کند. همچنین با این کار بافت عمل شده بینی زودتر درمان می‌شود و بهبود می‌یابد. زمان تزریق کورتون به بینی براساس تشخیص پزشک جراح تعیین می‌شود. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند حداقل یک یا 2 ماه بعد از عمل زیبایی بینی تزریق کورتون انجام شود.

دکتر بهروز جلالی

راهنمای انتخاب جراح برای عمل بینی نیمه فانتزی

طبق توضیحات جامع و کاملی که در این راهنما ذکر شد، می‌توان به این نتیجه رسید که همه متخصصان حاضر و فعال در حوزه جراحی بینی نمی‌توانند عمل بینی نیمه فانتزی را به خوبی انجام دهند. بدین ترتیب شما باید در انتخاب جراح معتبر و مجرب خود دقت زیادی به خرج دهید. اگر صورتی ظریف و کوچک دارید و دوست ندارید بینی عروسکی داشته باشید یا به دنبال حفظ ظاهر طبیعی بینی خود هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ دکتر جلالی بروید و از خدمات این پزشک حاذق بهره‌مند شوید. ناگفته نماند دکتر جلالی می‌تواند بینی گوشتی شما را به حالتی طبیعی عمل کند. همچنین این پزشک در عمل بینی فانتزی نیز سابقه و تجربه خوبی کسب کرده است.